מיצובישי פוסו קאנטר חדשה (וידאו)

לאחר עשור מושקת הקאנטר המצליחה בדור חדש לגמרי. היכנסו לפרטים

פוסו קאנטר 2021

מיצובישי פוסו (Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation בשמה המלא) – יצרנית משאיות הנמצאת כיום בבעלות דיימלר (90%) ומיצובישי (10%), המוכרת יותר בשם המותג של משאיותיה: Fuso, משיקה דור חדש של הקאנטר (Canter) – מהמשאיות הנפוצות והמצליחות בעולם. מדובר בדור התשיעי של הקאנטר מאז הוצגה לראשונה ב-1963, ועל פי הצהרות החברה מדובר בדור חדש לגמרי, מן המסד ועד לטפחות של המשאית; מאחר הקאנטר הנוכחית "נסחטה" כבר עד תום, ולאחר עשור בייצור – כמעט ללא שינויים משמעותיים למעט אי-אלו מתיחות פנים, הגיל הכריע, ונדרש תכנון של דגם חדש לגמרי.

מיצובישי פוסו חשפה את הקאנטר החדשה במסגרת מסיבת עיתונאים ביפן, ששודרה לעיתונאים ברחבי העולם. למרות שהקאנטר החשמלית (eCanter) מושכת מאז חשיפתה לפני כארבע שנים את רוב תשומת הלב למותג, הרי שהגרסאות ה'רגילות', המונעות במנועי דיזל, הן עדיין הרוב המכריע של דגמי הקאנטר הנמכרים בעולם, ולפיכך גם החשובים בהיצע.

פוסו קאנטר 2021

מיצובישי קאנטר החדשה בולטת בעיצובה המעודכן, בפרט בסביבת המצנן (ה'גריל') בחזית ובפנסים. יחידות הפנסים "משלבות בתוכן אלמנטים עיצוביים מפעם", מסבירים בחברה, ולראשונה הן פועלות בטכנולוגיית ה-LED רבת העוצמה. דגש רב הושם על טכנולוגיה, בפרט בכל הקשור למערכות עזר בטיחותיות. הקאנטר החדשה, בתוך כך, היא המשאית הראשונה בעולם בסגמנט משאיות החלוקה הקלות/בינוניות המוצעת עם מערכת חדשה המכונה Active Sideguard שעיקרה להתריע בפני הנהג לגבי כל מכשול עם הפנייה שמאלה (למשאיות עם הגה בצד ימין. לפנייה ימינה במשאיות עם הגה בצד שמאל), וזאת בכדי למנוע פגיעה בעיקר ברוכבי אופניים או הולכי רגל במצבים כאלו, מצבים בהם לנהג לא פעם שטחים מתים או קושי להבחין בנעשה. מערכת חדשה זו מצטרפת למערכות ESP (בקרת יציבות) ו-LDWS (שמירה על נתיב הנסיעה) המוצעות זה מכבר בדגמי הפוסו היוצאים. עוד חדשה היא מערכת התנעה וכיבוי ללא מפתח, כאשר כל שנדרש הוא שהמפתח יהיה בטווח מסויים מהמשאית.

בשלב החשיפה של הדור החדש של הקאנטר הוצג מנוע אחד – עם 130 כ"ס – אליו שודכה תיבת הילוכים חדשה עם שש מהירויות.

יבואנית מיצובישי פוסו לארץ היא חברת כלמוביל מראש העין