החשמלית ה'כבדה' של וולוו

וולוו-ארה"ב החלה לשווק משאית להובלות בין-עירוניות על טהרת החשמל

חטיבת המשאיות של וולוו-ארה"ב החלה לשוק באופן סדרתי את המשאית הכל-חשמלית מתוצרתה מסדה VNR; מדובר במשאית 'כבדה' (Class 8, קרי – 15 טון ומעלה) בתצורת 'סוס' גורר המבוססת על משאיות מסדרה VNR של וולוו, כאשר רק המנוע והמצברים מבדילים משאית זו מאחיותיה מונעות הדיזל. מן הסתם מדובר במשאית המציעה רמת רעש סמלית ביחס למשאית סטנדרטית עם מנוע דיזל, וכמובן – אינה פולטת מזהמים.

Volvo VNR Electric

המשאיות מסדרה VNR של וולוו תוכננו ומיועדות בעיקר להובלות לטווח ארוך. בוולוו מייעדים את המשאיות החשמליות החדשות בראש ובראשונה לבעלי משאיות וציים להם משאיות דומות, תוך שימת דגש על זמן ההסתגלות והלימוד הקצרים הנדרש במעבר ממשאיות הדיזל לחשמל.

לוולוו VNR החשמלית מנוע המייצר 455 כ"ס והוא "ניזון" מחשמל הנאגר במצברים בספיקה של 264 קילו-ואט/שעה. הטווח הממוצע עומד על 240 ק"מ בממוצע, על פי וולוו – נתון המשתנה בהתאם לשימוש ולקונפיגורציה של המשאית והנגרר. הטענה מהירה מאפשרת טעינת 80% מהמצברים תוך 70 דקות בלבד. מערכת בלימה "חכמה", היודעת לתרגם את האנרגיה הנוצרת בעת הבלימה לחשמל, תורמת את שלה לחיסכון בכך שהיא טוענת את המצברים תוך כדי נסיעה.

ולוו מציעה את ה-VNR החשמלית בשלות תצורות: 'סוס' עם הינע 2×4 למשקל כולל של 15 טון (מוארכת – כבסיס לארגז או התקנה אחרת); 'סוס' עם הינע 2×4 למשקל כולל של 30 טון  ו'סוס' עם שלושה סרנים במקום שניים (6×2) למשקל כולל של כ-37 טון.  

שיווק המשאית החשמלית נעשה במקביל לתחילת הייצור (ינואר 2021) – בדיוק על פי התוכניות המוקדמות של וולוו. בשלב זה משווקת המשאית בצפון אמריקה – קנדה וארה"ב – בלבד.