החשמלית של רנו לאתרי בנייה

רנו משיקה את משאית הרכינה הראשונה מתוצרתה, המיועדת לעבודה באתרי בנייה ועבודות עפר

יצרנית המשאיות הצרפתייה Renault Trucks, מאז שנת 2000 בבעלות וולוו השבדית, משיקה את משאית הרכינה (עם ארגז מתרומם) החשמלית הראשונה שלה. מדובר ברנו D Wide Z.E בתצורת סרנים והינע 6×2 (שלושה סרנים, האמצעי מונע). היוזמה מאחורי פיתוח, יצור ושיווק משאיות אלו מגיעה מקבוצת Noblet הצרפתייה, המתמחה בהשכרת ציוד מכני הנדסי ומשאיות, והיא גם הלקוח הראשון של הדגם. המשאיות תוכננו לכלול מנוף אינטגראלי בין הארגז לקבינה, אך ניתן להזמין את המשאיות גם עם ארגז בלבד.

Renault Trucks D Wide Z.E.

לרנו D Wide Z.E חבילת סוללות בעוצמה של 264 קילו-ואט/שעה. הטעינה ניתנת לביצוע גם באמצעות נקודות טעינה סטנדרטיות המיועדות לרכב מסחרי וכבד, בהתאם לסטנדרט האירופאי, מעבר לנקודת הטעינה בבית/חצר הלקוח.

ברנו מייעדים את המשאית החשמלית החדשה למגוון עבודות עפר, בניין, תשתיות או סלילה – בתוך ערים או בפרברים, תנאי סביבה הדורשים כלי רכב נקיים ושקטים. יצויין כי החוקים המגבילים תנועה של כל סוגי הרכב בעלי מנועי הבעירה הפנימית הולכים ומחריפים באירופה, ויותר ויותר אזורים בערים ובסביבותיהן הופכים לאסורים לכניסה ונסיעה של כלי רכב מזהמים. ברנו מציינים כי במשאיות עם ארגז מתרומם הנדרשות לשפוך את תכולתם באתרי העבודה נגרם זיהום סביבתי גם במצב נייח, בעת השפיכה, בשל מאמץ מנוע הדיזל – הפולט גזים בלחץ הגורמים להיווצרות אבק רב, מעבר לאבק הנוצר כתוצאה מתנועת כלי הרכב באתר.

משאיות רנו מיובאות לארץ על ידי חברת 'מאיר'.