פורד חושפת את ה-F-150 החשמלי

…והעולם כמרקחה. היכנסו לכל הפרטים אודות הטנדר החשמלי שמאיים לשנות את כללי המשחק

Ford F-150 Lightning

פורד עושה את הצפוי, אך מצליחה להפתיע בכל זאת; אל תוך שוק הטנדרים האמריקאי הגועש והגואה, השרוי בעיצומו של הליך מהפך מרתק שעיקרו מעבר ממנועי בעירה פנימית להינע חשמלי, משיקה עתה פורד את הטנדר החשמלי שלה – הפורד F-150 Lightning.

Ford F-150 Lightning

בסוף 2020 חשפנו כאן את התוכניות החשמליות של פורד ורבים המתינו לראות כיצד יגיב מלך הטנדרים (פורד סדרה F הם כלי הרכב הנמכרים ביותר בארה"ב מזה עידנים) אל מול מתקפת הטנדרים החשמליים שהגיעה מכל עבר – רובה מבית יצרניות חדשות וצעירות. והתגובה של פורד בהחלט מרשימה, בעיקר בגלל מה שאין בה…

פורד F-150 Lightning משמר את העיצוב הקלאסי והמוכר של הפורד F-150 ולא בכדי; עם שימור המראה המוכר, לא גולשים בפורד אל מחוזות הסיכון וההימור שבתצורה ועיצוב חדשים לגמרי, ומקלים על קהל היעד הוותיק והשמרני את המעבר מדלק לחשמל ולשמור אמונים לרכב המוכר.

Ford F-150 Lightning

אז אין בטנדר החשמלי של פורד עיצוב ראדיקלי, עתידני מדי ושיקשה על זיהוי הדגם. עוד דבר שחסר בו הוא המחיר המתריע. קרי: המחיר הגבוה משמעותית מטנדרים מקבילים וסטנדרטיים, כמקובל – נכון להיום – אצל רוב הטנדרים החשמליים הצפויים להגיע אל השוק. עם תג מחיר של מתחת ל-40,000$ בארה"ב מדובר בהפתעה אמיתית, שכן זהו מחיר הדומה למחיר גרסאות הבנזין המוכרות של ה-F-150, במהדורותיהן היותר מאובזרות. וזה לא מסתיים כאן; בפורד מבטיחים גרסה בסיסית יותר, המיועדת למי שצריך טנדר לעבודה, שמחירה יהיה עוד זול יותר, ובאופן משמעותי. רוב מחירי הטנדרים החשמליים העתידיים מתחילים סביב ה-55-60,000$. אז אכן מדובר בהפתעה, והתקשורת בארה"ב מהתרגשות לקראת הבאות.

למרות המראה הדומה, מהוה הפורד F-150 Lightning רכב חדש לגמרי, בעיקר בשל שיטת הבנייה השונה – המאפיינת, אגב, את כל הטנדרים החשמליים, פחות או יותר: השלדה היא למעשה פלטפורמה המשלבת קורות פלדה שביניהן יושב צבר סוללות נטענות, המיוצר כיחידה אחת. בשני הקצוות (מלפנים ומאחור) מותקן מנוע, כאשר כל אחד מניע זוג גלגלים. וזהו. אין תיבת העברה, גיר, מוטות, ציריות אורך, צנרת וכיו"ב. מבנה זה מאפשר התקנת כל מרכב מעליו, לפי הצורך, בתוך כך גם מרכב טנדר קלאסי, דוגמת ה-F-150. פורד מציעים את הטנדר החשמלי החדש עם אבזור שופע, וביצועים לא מוכרים מעולם מנועי הבעירה הפנימית.

Ford F-150 Lightning

האבזור הסטנדרטי כולל מערכת עזר לנהיגה מקורית המכונה Ford Co-Pilot 360 Assist 2.0, כיסאות קדמיים מחוממים, תאורת LED סביב, כולל בתוך הארגז, חישוקי אלומיניום בקוטר 20", מגבים אוטומטים וגנרטור מובנה (9.6 קילו-ואט) מקורי.

פורד תציע את ה-F-150 Lightning בשתי רמות הספק לבחירה: SR עם 318 קילו-ואט (426 כ"ס) ו-ER עם 420 קילו-ואט (563 כ"ס). טווח הנסיעה "יגיע עד לכדי 300 מייל" (480 ק"מ) מבטיחים בפורד.

פורד מקבלת כבר הזמנות בצפון אמריקה (ביום הראשון לאחר החשיפה התקבלו למעלה מ-40,000 הזמנות…) ובשלב מאורח יותר גם עבור מדינות נוספות. לא ברור אם הטנדר החשמלי יוצע גם בארץ. המסירות האשונות ללקוחות צפוית להתחיל במהלך הרבעון הראשון של 2022.

Ford F-150 Lightning