משאיות רנו חדשות

רנו הצרפתייה, כיום בבעלות וולוו, משיקה את הדור הבא של המשאיות הכבדות שלה

חברת משאיות רנו (Renault Trucks), כיום חטיבה ביצרנית המשאיות השבדית וולוו, מודיעה על עדכון ושדרוג המשאיות מהסדרות T (הובלה יבשתית ארוכת טווח), C ו-K (תשתיות, עבודות עפר ובניין); עיקר החדשות הן בשיפור הנוחות, הבטיחות והתפוקה ביחס לעלויות.

על פי רנו מדובר למעשה במשאיות חדשות לגמרי, ולבטח בטיפול היסודי המעמיק והמקיף ביותר מאז 2013, אז הוצגו הדורות הנוכחיים. טיפול במתלים, בולמי הזעזועים, מערכות השיכוך והכיסאות החדשים לנהג ולנוסע מבטיחים חווית נהיגה שונה, עם רמת נוחות גבוהה בהרבה מהמוכר בסדרות אלו. בתוך כך עודכן עיצוב הפנים, אמצעי שליטה ובקרה רבים עוצבו ומוקמו מחדש, ונעשה שימוש בחומרי דיפון איכותיים ומבודדים יותר. כל יחידת ההגה היא חדשה, עם עוד אפשרויות כיוון. לראשונה מוצעת אופצייה של ריפוד ודיפוני עור בתוספת תשלום. עוד חדש בתוך הקבינות הם תאי אחסון נוספים, אפשרות חיבור ייעודית למחשב נישא ולטלפון נייד, שתי יציאות USB ותא ייעודי למסמכים (בגרסאות תא השינה מוצעות שתי יציאות נוספות), המותאם לדפים בגודל A4 הסטנדרטי. גם תאי השינה – בדגמים הרלוונטיים – עוצבו מחדש, ובין היתר מותקן עתה מזרון עבה יותר עם כפול קפיצים בתוכו, להבטחת נוחות שנה גבוהה ממה שהוצע עד כה. עוד נקודה לאזכור: מערכת השמע כולל הרמקולים היא חדשה אצל כל המשאיות. מתוצרתFocal  הצרפתייה.

בתחום הבטיחות בוצעו גם שדרוגים ועדכונים רבים; מערכת התאורה היא חדשה, ומבוססת על טכנולוגיית ה-LED עם הבטחה לתאורה איכותית ונרחבת מבעבר. גם התוך הקבינה מדובר במערכת תאורה חדשה, גם כאן על בסיס LED. שפע חיישני קרבה ומרחק התווספו סביב, עם מנגנוני התרעה המשדרים התקרבות לגוף נייח או נייד אל מול פני הנהג. בלם החנייה נכנס לפעולה אוטומטית עם דימום המנוע.

המנועים עברו כיול מחדש וקיבלו – בין היתר – מערכות ניהול מנוע מעודכנות, המבטיחות ירידה בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. היצרנית מבטיחה בנוסף ירידה העלויות התחזוקה והטיפולים. שיפורים אלו יחד עם עדכונים עיצוביים לשיפור האווירודינמיות מבטיחים חיסכון ממוצע בצריכת הדלק של 3%. גם מערכת בקרת השיוט החדשה והמתקדמת (המכונה Optivision) תורמת את חלקה לנסיעה חלקה ורציפה, ובכך – חסכונית ויעילה יותר. המערכת מחוברת למערכת ניווט לווייני ולמפה טופוגרפית והיא "יודעת" מה נמצא בהמשך הדרך, ומנהלת את המנוע ותיבת ההילוכים בהתאם. כך למשל מזהה המערכת גורם מעכב בהמשך (פקק תנועה, עיקול וכיו"ב) ובהתאם היא מורידה הילוכים, מפעילה את המצערת ואת הבלמים וכיו"ב, בכדי להיערך לכל שינוי באופן המיטבי, ובכך לייצר רצף נסיעה חלק ויעיל. והכל ללא התערבות הנהג. מעתה דורשות המשאיות מהסדרות T, C ו-K החלפות שמנים מדי שנה וחצי או 150,000 ק"מ בלבד. עוד נציין שכל המשאיות מסדרה T מוצעות "מהמפעל" עם צמיגים בתקן A האירופאי – הצמיג החסכוני ביותר לסוג משאיות כזה.

יבואנית משאיות רנו לישראל היא חברת 'מאיר'.