דאף XF, XG ו-XG+ חדשות

דור משאיות חדש מדאף מבטיח שיפור בכל היבט, בפרט בסעיף העלויות

דאף חשפה את הדור החדש של המשאיות מהסדרות XF, XG ו- XG+ ששיווקם יחל בשבועות הקרובים, עוד לפני סוף השנה (2021).

בדאף (DAF) מבטיחים שיפור של 10% בצריכת הדלק, חבילה מלאה ועשירה יותר של מערכות בטיחות פסיביות ואקטיביות ואת ה"סטנדרט הבא" של יוקרה בעיצוב משאיות, על פי הצהרות היצרנית ההולנדית (בבעלות PACCAR האמריקאית). המשאיות החדשות מציעות שיפור של 19% באווירודינמיקה.

דאף XG
דאף XG

מנועי ה-MX-11 ו-MX-13 הוותיקים בבסיסם מתוצרת PACCAR עובדו, עודכנו ושופרו, בין היתר באמצעות מזרקים חדשים, בוכנות חדשות ובלוק מנוע מחוזק המאפשרים כולם עבודה בלחץ גבוה יותר. ניתן לומר שבמידה רבה מדובר במנועים חדשים לגמרי. גם מגדשי הטורבו במנועים אלו חדשים ויעילים יותר וכך גם מערכות הפליטה.

דאף XF
דאף XF

דיאטה במשקל העצמי של המשאיות החדשות, מערכות העברת כוח יעילות יותר ומערכות משופרות לסיוע לנהג מבטיחות שיפור ביעילות ובתפוקה של עד 10% ביחס לסדרות הקודמות.

מערכת אופציונלית חדשה היא Daf Digital Vision System – מערכת מצלמות המחליפה את המראות הראשיות. השימוש במצלמות מגדיל עוד יותר את שדה הראיה, תוך שיפור האווירודינמיות, ותורם ליעילות צריכת הדלק המשופרת. מערכות נוספות הן מערכות עזר לשטחים מתים, מערכות עזר בפנייה, מערכת לשמירת נתיב התנועה, מערכת עזר לבלימת חירום ועוד.

סדרת XF החדשה כוללת שינויים עיצובים, בעיקר בחזית, התורמים לשיפור האווירודינמיקה. השמשה הקדמית גדלה, לטובת שיפור שדה הראיה. גובה העמידה בקבינת ה-XF החדשה נע בין 1,900 ל-2,075 מ"מ, תלוי במיקום בתוך הקבינה.

הדור החדש של הסדרות XG ו-XG+ מציע חזית מוארכת ב-160 מ"מ, שני דגמי הדגל כוללים הארכה נוספת של לא פחות מ -330 מ"מ בחלק האחורי של הקבינה – בהשוואה לקבינות מקבילות בסדרות הקודמות. תא הנוסעים גבוה ב-125 מ"מ. פנים תא הנוסעים מציע גובה עמידה של 1,980 עד 2,105 מ"מ ב-XG ועד 2,220 מ"מ ב-XG+.

דאף תחל בייצור המשאיות החדשות בתצורת 'סוס' גורר עם הינע 2×4 או 2×6 כבר בשבועות הרובים. יבואנית דאף לארץ היא חברת תעבורה