שברולט סילברדו החשמלי – כל הפרטים

בשברולט מבטיחים השקה של הסילברדו החשמלי בסוף 2023 – לקראת 2024. מדובר ברכב חדש מן המסד. הנה הפרטים שכבר ידועים

Chevrolet Silverado EV

שברולט חושפת את הסילברדו החשמלי שיוצע בגרסתו הסדרתית כדגם 2024, כנראה ש/החל מסוף שנת 2023. מהפרטים שכבר נחשפו מסתמן כי בשברולט מייעדים גם – ואף ביתר שאת – את הגרסה החשמלית לרב המכר שלהם לנדרשים לרכב עבודה של ממש, עם יכולות ראויות לעבודה במגוון רחב של צרכים. הסילבראדו החשמלי יתחרה בראש ובראשונה בפורד F150 החשמלי, בכלל זה בגרסת העבודה המקצועית שלו. 

שני מנועים חשמליים – אחד לגלגלים הקדמיים ואחד לאחוריים, קרי: הינע כפול – מייצרים יחד 664 כ"ס, ומאפשרים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות בלבד. קוטר החישוקים הסדרתיים יעמוד על 24".

Chevrolet Silverado EV

טווח הנסיעה הממוצע יעמוד על 400 מייל – 640 ק"מ – בין טעינות. הטעינה תתאפשר דרך עמדות טעינה סטנדרטיות ביתיות כמו גם עמדות לטעינה מהירה; במקרה זה האחרון ניתן להגיע תוך 10 דקות טעינה בלבד (ממצב ריק) לקבלת כושר נסיעה של 160 ק"מ.

כושר הגרירה הסטנדרטי ללא בלמים יעמוד על 4.5 טון וכושר הנשיאה בארגז על 680 ק"ג.

למרות הדמיון במבט ראשון לסילברדו המוכר עד כה, מדובר ברכב חדש לגמרי מן המסד, הנשען על פלטפורמת הרכב המסחרי החשמלי החדשה של שברולט. בין היתר גדל בסיס הגלגלים הודות למיקום קדמי יותר ואחורי יותר של הגלגלים הקדמיים/אחוריים בהתאמה, מה שמבטיח, לטענת שברולט, מרווח פנים משופר – בעיקר במושבים האחוריים.

הגרסה החשמלית של הסילברדו תצויד במתלים נפרדים גם מאחור, בניגוד לסרן החי שהכרנו בדגם זה עד כה. תצורה זו יחד עם מערכת מילתי אוויר אדפטיביים מבטיחה הן נוחות גבוהה והן יכולת התמודדות ראויה עם משקל כבד, והיא מאפשרת העלאת והורדת המרכב בטווח של 10 ס"מ. בנוסף מוצע גם היגוי אחורי, שאמור להקל על התמרון במקומות צרים – מה שמהווה לרוב נקודת תורפה בטנדרים האמריקאים הגדולים.

לרכב תוצענה לא פחות מעשר יציאות כוח באמצעותן ניתן להפעיל כלי עבודה חשמליים עם כבל, בעוצמה כוללת של 10.2 קילו-ואט. בנוסף ניתן להפעיל מערכת חשמל ביתית במקרה של הפסקת חשמל ולהטעין רכב חשמלי אחר.

Chevrolet Silverado EV

בשברולט לא מפרטים אך מבטיחים מערכות בטיחות "המתקדמות ביותר" המבטיחות הגנה מרבית על הנוסעים והסובבים את הרכב.

בתוך הקבינה יוצע צג דיגיטלי ענק בקוטר 17 אינץ' המתווסף לצד נוסף בקוטר 11 ינץ', באמצעותו מועברת כל האינפורמציה הרלוונטית לנהג בכל תחום, וניתן לשלוט ולהפעיל את כל מערכות הרכב בקלות ובנוחות באמצעות לחיצה על האייקונים המתאימים.

יבואנית שברולט לישראל היא חברת יו.אמ.איי (UMI). לא ידוע על מועד להגעת הסילברדו החשמלי לארץ