יונדאי נכנסת אל שוק הפירקיות (וידאו)

התוצר הראשון הנובע מרכישת יונדאי את דוסאן הוא צמד משאיות פירקיות המשווקות תחת המותג יונדאי

יונדאי חושפת צמד משאיות פירקיות חדשות, ונכנסת בכך אל סקטור בו לא יוצגה עד כה. מדובר במהלך הממשיך את הליך ההיתוך וההטמעה של דוסאן הקוריאנית אל תוך יונדאי, לאחר שדוסאן נרכשה על ידי יונדאי בתחילת 2021 .

למעשה מדובר בשתי משאיות פירקיות שפותחו על ידי דוסאן, עוד טרם הרכישה על ידי יונדאי, ושהושקו בסוף 2019, עם שינויים עיצוביים מתבקשים, מן הסתם. המפרט זהה למה שהוצג בדגמי דוסאן בשעתו: יונדאי HA30A (זהה לדוסאן DA30-7) מציעה כושר הטענה של 28 טון ונפח הטענה סטנדרטי של 16.8 מ"ק או 17.8 מ"ק עם ארגז בעל דפנות מוגבהות; יונדאי HA45A (זהה לדוסאן DA45-7) מציעה כושר הטענה של 41 טון ונפח הטענה סטנדרטי של 24.4 מ"ק או 26 מ"ק עם ארגז בעל דפנות מוגבהות.

גם המנועים זהים למה שהכרנו בדגמי דוסאן, שניהם מתוצרת סקניה השבדית: יונדאי HA30A מצוידת במנוע ה-DC9 שנפחו 9.3 ליטר והספקו המרבי 377 כ"ס, והיונדאי HA45A מונע באמצעות מנוע ה-DC13 שנפחו 12.7 ליטר והספקו המרבי עומד על 502 כ"ס. המנועים עומדים בתקני שלב 5 האירופאיים העדכניים. שני הדגמים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 מהירויות מתוצרת ZF הגרמנייה.

השקת צמד המשאיות הפירקיות תחת המותג יונדאי מהווה את התוצר הראשון הנראה לעין של ציוד משותף מאז רכישת דוסאן על ידי יונדאי. על מקורות ביונדאי תישמר ככל הנראה העצמאות של שני המותגים, שיישמרו את רשת הסוכנים העצמאית של כל מותג ובכך, במידה מסוימת, גם יתחרו אלו באלו. ייתכן, אם כן, על פי מקורות שאינם רשמיים, כי החברה האם תיצור בידול בין סוגי הציוד והכלים שכל יבואן/דילר ישווק בכל מדינה, במטרה לצמצם את התחרות בין המותגים הנמצאים כיום תחת בעלות זהה. יונדאי הצהירה כבר כי לגבי ציוד נוסף, בשלב ראשון מעמיסים אופניים ומחפרים הידראוליים, כבר הוחל בפיתוח משותף של הדורות הבאים של סוג ציוד זה, שיוצגו בעתיד הקרוב כציוד זהה מכאנית, אך נבדל בצביעה ובעיצוב. יונדאי איחדה בין מחלקות המחקר והפיתוח של שתי החברות לכדי גוף אחד, שיעניק שירותים בעתיד בתחום התמחותו לשני המותגים במטרה לחסוך עלויות ולייעל הליכים.

יבואנית יונדאי לארץ היא חברת אפקו; דוסאן מיובא לארץ על ידי חברת אמקול.