דאף חושפת סדרת משאיות חדשה

דאף ההולנדית חושפת פרטים ראשונים של סדרת משאיות חדשה: XD. בשווקים בתחילת 2023

יצרנית המשאיות ההולנדית דאף (DAF, בבעלות PACCAR האמריקאית) חושפת פרטים ראשונים של סדרת משאיות חדשה לגמרי בשם DAF XD. מדובר במשאיות המיועדות למשימות חלוקה במשקל בינוני וכבד וגרירת נגררים ('סוסים'), ועל פי היצרנית מדובר בסדרה חדשה לגמרי שפותחה ככזו מן המסד.

דאף XD

מהידוע עד כה תצוידנה המשאיות החדשות במנועי PACCAR MX-11 כמו גם עם מערכות הינע חשמליות, אם כי ככל הנראה רק בשלב מאוחר יותר. בדאף מבטיחים "סטנדרטים חדשים באיכות ייצור, בטיחות, יעילות, נוחות וחיסכון בעלויות התחזוקה והעלויות השותפות.

סדרת המשאיות החדשה DAF XD תתבסס על פלטפורמה דומה עליה מתבססות הסדרות העדכניות XF, XG ו-XG+. על פי דאף העיצוב מהווה אף הוא סטנדרט חדש מבחינה אווירודינמית עם יעילות חסרת תחרות בסגמנט.

דגש רב הושם בפיתוח הקבינה החדשה, המתיימרת להציע את שטח חלונות הגדול בקטגוריה, הן בחזית והן בצדדים, עם קן "מותניים" נמוך במיוחד – נתון משמעותי בכלל אך בפרט בשימוש עירוני. נפח הקבינה עומד על כמעט 10 מ"ק. משאיות מסדרה DAF XD תוצענה כסטנדרט עם מצלמות היקפיות שאמורות לכסות שטחים "מתים" ולשדר תמונה בשידור חי אל מסך גדול בתוך הקבינה. מערכת דיאגנוסטיקה ומחשוב מתקדמת מאפשרת גישה, תיכון ועדכון "און ליין" לטובת תחזוקה יעילה ונוחה.

המשאיות החדשות תצענה מגוון אפשרויותPTO  והכנה "מהמפעל" להתקנה נוחה ומגוונת של מגוון רכב של תוספות ובניות מותאמות על ידי הלקוח ובוני מרכבים.

סדרת המשאיות החדשה DAF XD תיחשף במלואה במסגרת תערוכת הרכב הכבד IAA שתתקיים בסוף ספטמבר בהאנובר, גרמניה, והשיווק אמור להתחיל כבר בתחילת 2023. יבואנית משאיות דאף לישראל היא חברת תעבורה.