מ.א.ן בתערוכת האנובר: רענון כללי

מ.א.ן הגרמנייה, תחת כנפי פולקסווגן, חושפת בהאנובר ארבע סדרות מעודכנות. הנה עיקר החדשות:

TGL ו-TGM
הקלות והבינוניות של מ.א.ן – TGL ו-TGM בהתאמה – עודכנו לפחות בשלושה סעיפים: עיצוב, פנים ומנועים. לא צריך הרבה יותר בכדי להפוך לדגם חדש, ולמרות שאינם מוגדרים ככאלו, כמעט כל פינה בשתי הסדרות דנן טופלו. בדומה לדגמים הגדולים יותר – TGX ו-TGS – גם כאן עודכbv החזית והותאמה לקו החדש של מ.א.ן.

מ.א.ן. TGL

מ.א.ן. TGL

המטרה העיקרית היתה שיפור האווירודינמיות לטובת חיסכון בדלק, ושקט. גם יחידות הפגושים הן מתכנון חדש ואמורות להיות קלות ויעילות מבעבר. ב-TGL מוצעים מנועי ארבעה ושישה צילינדרים מסדרה D08 בטווחי הספק הנעים מ-150 ועד ל-250 כ"ס. זה האחרון מתאים לגרור עד 24 טון. כל המנועים עומדים מעתה בתקני יורו6 ומתיימרים להציע חיסכון בדלק של 2-2.5% ביחס לדור הנוכחי. מנועי הארבע-צילינדרים משודכים לגיר אוטומטי בעל שש מהירויות, כאשר מנועי השישה-צילינדרים לגיר אוטומטי בעל 12 מהירויות. בנוסף כולל ההיצע גם תיבות ידניות עם שש או תשע מהירויות. ב-TGM הגדולים יותר נע הספק המנועים מ-250 ועד 341 כ"ס. בסדרה זו של משאיות בינוניות מוצע גיר ידני עם תשעה הילוכים כסטנדרט, כאשר כאופציה ניתן לקבל גיר אוטומטי עם 12 הילוכים.
מ.א.ן. TGM

מ.א.ן. TGM


גם עיצוב הפנים בשתי הסדרות לוטש ועודכן. בשלב ירידת גיליון זה לדפוס טרם פורסמו תמונות של תאי הנהגים החדשים, אך מהידוע לנו מדובר בליטוש כללי הכולל תוספות עיצוביות (כמו עיטורי אלומיניום מלוטש, חומרים וצבעים שונים מעד כה ועוד) ועבודה על שיפור הנוחות והנדסת האנוש. כל הדלתות, אגב, חדשות לגמרי בסדרות אלה למרות הדמיון לדלתות הקודמות, וכוללות מעתה בין השאר את כל כפתורי תפעול החלונות והמראות בתוך הדלת וריפוד עמיד במים הניתן לשטיפה. לוח השעונים חדש אף הוא וכך גם המזגן ופתחי האוורור.

TGX ו-TGS
אצל שתי הסדרות הכבדות בוצעו עדכונים דומים לאלו שבסדרות TGL ו-TGM; העיצוב חדש – בעיקר בחזית, כל המנועים עומדים מעתה בתקן יורו6 ותא הנוסעים חודש/עודכן אף הוא.

מ.א.ן. TGX

מ.א.ן. TGX

עיקר השינוי במראה החדש הוא באשליה שחלון החזית גדל; אבל, למעשה מדובר באשליה אופטית שכן במ.א.ן – אגב, בכל הסדרות – הסירו את מגן בסיס המגבים ועתה הם חשופים. אצל היצרן מסבירים זאת בבעיות שצצו בעבר בתנאי שלג, שלא פעם פגעו בתפעול המגבים. אצלנו זה לא כל כך משנה, אבל זהו ההסבר העיקרי ל"פרצוף החדש"… העיצוב החדש אינו רק אופטי, אלא נועד להקטין את החיכוך עם הרוח. שינויים בכונסי האוויר למיניהם, בתעלות זרימת האוויר לצינון ובפגושים נועדו כולם להוריד את כוח ההתנגדות לרוח ולהפוך גם סדרות אלה לאווירודינמיות יותר.
מ.א.ן TGS

מ.א.ן TGS

מתחת לפח מדובר בשלדה מעודכנת ומשופרת שמציעה מעתה – כך מ.א.ן – עוד קשיחות, פחות משקל ויכולת לקלוט מערכות פליטה חדשות, נקיות ושקטות יותר. תאי הנוסעים לוטשו ועודכנו גם בסדרות הכבדות, ומוצעים בשלושה גדלים שונים. המנועים המוצעים לסדרות TGX ו-TGS הם ממשפחת ה-D20/26 של היצרן, בטווחי הספק של 360 עד 480 כ"ס. סדרה TGX מוצעת עם שתי אופציות הילוכים: 12 הילוכים אוטומטיים (Tip-Matic) או 16 ידניים. שניהם משולבים עם 'ריטרדר'.