משאית השנה 2013: איווקו סטראליס Hi-Way

איווקו סטראליס Hi Way

איווקו סטראליס Hi Way

איווקו סטראליס Hi-Way היא הזוכה – וברוב קולות – בתואר "משאית השנה 2013", תחרות שנערכה במסגרת תערוכת הרכב הכבד בהאנובר השנה. זכייתה מסמלת במידה רבה לא רק את מצב השוק כיום, אלא גם את המגמה והכיוון אליו צועדת התעשייה, לפחות החלק הכבד שבה.
25 עורכי מגזיני הרכב הכבד המובילים באירופה – המייצגים יחד כ-700,000 קוראים/בעלי/מפעילי משאיות – הכריזו ב-18 בספטמבר על הסטראליס כזוכה בתואר, עם סך של 138 קולות – 31 יותר מהמרצדס אנטוס, שהגיעה למקום השני עם 107 נקודות. את המקום השלישי קיבלה פורד קארגו החדשה – משאית המיוצרת על ידי פורד-אוטוסאן בטורקיה – וגרסת ה-4×4 של המיצובישי-פוסו קאנטר מגיעה למקום הרביעי.

איווקו סטראליס Hi Way

איווקו סטראליס Hi Way

צוות השופטים מונה כסיבות עיקריות לבחירתה של הסטראליס Hi-Way בתואר את צמצום ה-TCO – עלויות התחזוקה הכוללות של המשאית (total costs of ownership) ואת טכנולוגיית ה-HI-eSCR שפותחה על ידי מחלקת פיתוח המנועים התעשייתיים בקונצרן פיאט (FPT Industrial). טכנולוגיה זו אפשרה התאמת פעולת המנוע לאופי ותנאי הנהיגה והתאמה לתקני יורו6 החדשים על בסיס מנועים וותיקים ומוכחים; אופטימיזציה הקיים במקום פיתוח חדש מן המסד לטפחות. עוד מציינים השופטים כסיבות לבחירה באיווקו סטראליס Hi-Way את הטיפול המקיף בתא המפעיל – פנימי וחיצוני – שעיקרו שיפור האווירודינאמיות לטובת יכולת צליחת רוח עדיפה, חיסכון בדלק ונסיעה שקטה יותר, יחד עם שיפור הנדסת האנוש ונוחות המפעיל בתוך הקבינה. עוד תורמים לבחירה מערכת למניעת הירדמות של הנהג ומערכת עזר לבלימת חירום – שתיהן מהצד הבטיחותי.

איווקו סטראליס Hi Way

איווקו סטראליס Hi Way

הבחירה בסטראליס החסכונית מהווה מעין תמיכה מצד המדיה והאנליסטים בכיוון אליו שוק המשאיות והרכב המסחרי אמור ללכת, והוא: היכולת להשתפר עוד רבות על בסיס הטכנולוגיה הקיימת, מבלי הצורך להמציא את הגלגל מחדש; יצרנים רבים משקיעים מזה זמן רב בשיפור וייעול הקיים – ומסתבר שיש עוד הרבה מה לשפר – במקום לנסות טכנולוגיות חדשות לגמרי או כיוונים שונים עבור התעשייה (חשמל, היברידי וכיו"ב). זה יעיל הרבה יותר, מהיר יותר ונמצא בעצם ממש מעבר לסיבוב. הבחירה בסטראליס Hi-Way שאינה משאית חדשה לגמרי, דוגמת המרצדס אנטוס למשל, מסמלת את הכיוון שנראה כיום כנכון ואפקטיבי ביותר בענף.

איווקו סטראליס Hi Way

איווקו סטראליס Hi Way