מרצדס ארוקס: תחליף את גרסאות השטח של האקטרוס

מרצדס בנץ ארוקס (איור יצרן)

מרצדס בנץ ארוקס (איור יצרן)

מרצדס תשיק באפריל 2013, במסגרת תערוכת BAUMA לצמ"ה ורכב מסחרי בגרמניה, סדרת משאיות חדשה לגמרי בשם ארוקס (Arocs). מדובר בהמשך תנופת ההתחדשות העוברת על אגף הרכב הכבד במרצדס, שהתחיל עם הארקטוס החדש, עבר דרך האנטוס ועתה מגיע לארוקס. הסדרה החדשה תחליף את גרסאות השטח (תשתיות, עפר, בנייה) של האקטרוס ואקסור ותבודל כסדרה נפרדת שתחת סימונה תוצענה גרסאות שונות לענף התשתיות, הובלת הבטון והעפר, עם מרכב הכולל שניים, שלושה או ארבעה סרנים.
מרצדס בנץ ארוקס (איור יצרן)

מרצדס בנץ ארוקס (איור יצרן)

למעט צמד איורים – פנים וחוץ – ושתי תמונות עם כיתוב שם המשאית לא שוחררו תמונות כלשהן, אך ניתן להבחין בחזית המאפיינת את משאיות מרצדס מהדור האחרון, עם סבכה קדמית הכוללת פתחים ו"שיניים" המעניקה למשאית חזות אגרסיבית ו"קרבית" יותר. אבל, פרטים טכניים בסיסיים פורסמו בהחלט; לא פחות מ-16 רמות הספק תוצענה בסדרה החדשה – מ-238 ועד 625 (!) כ"ס; כל המנועים – ויש שלושה כבסיס: 7.7, 10.7, 12.8 או 15.6 ליטר – יעמדו בתקני יורו6 וישודכו כסטנדרט לתיבת PowerShift 3 אוטומטית של מרצדס. התיבה מוצעת עם מגוון תוכניות כיול וכיוון – בהתאם למשימות הנדרשות מהמשאית – כולן פותחו במיוחד עבור סדרה זו. העברת הכוח תוצע במגוון אפשרויות, בהתאם למספר הסרנים ולדרישות הלקוח – מ-2×4 ועד 8×8 עם היגוי בשני הסרנים הקדמיים. במרצדס יציעו את דגמי הארוקס גם עם הכנות ליעוד המתבקש – החל בשלד, עבור בהכנה למערבלי בטון או ציוד אחר וכלה בארגז פתוח להובלת עפר וסלעים במחצבות.
בדומה למקובל גם בסדרות האחרות החדשות של מרצדס, גם הארוקס תוצע במגוון מבלבל של תאי מפעיל – 14 בשלב ההשקה – בשלושה גדלים בסיסיים, שני גבהים, כמה רמות אבזור – והשילוב ביניהם.