ליבהר – עוד מפלץ בדרך

מטה ענקית הצמ"ה ליבהר – יצרנית הצמ"ה הגדולה בעולם שכולה בידיים פרטיות – ממוקם בשוויץ ומשם חולש על למעלה מ-130 מפעלים וחברות ברחבי העולם ומעסיק למעלה מ-35,000 עובדים. ליבהר נחשבת כיצרנית המנופים הגדולה בעולם וליצרנית המייצרת את ציוד הכרייה, המכרות והחציבה הגדולים בשוק.
זה עתה השיקה החברה את משאית המכרות החדשה שלה – ה-T264 – המוגדרת עדיין בשלב הבדיקות והניסויים האחרונים לפני תחילת המסירה ללקוחות. האקזמפלר הראשון הוצג כבר בפני לקוחות פוטנציאליים והעיתונות עובד במכרה נחושת פתוח באריזונה, כאחת מאבות הטיפוס שכבר פועלים. בימים אלו מצטרפת משאית T264 נוספת לארסנל המשאיות במכרה, ושתיהן מצטרפות לצי של למעלה מ-20 משאיות ליבהר T 282 B שכבר פועלות במכרה העצום – משאית המכרות הגדולה בעולם עם כושר העמסה של 363 טון.

משאית מכרות ליבהר T264

משאית מכרות ליבהר T264


עם שני מתחרים חזקים מאוד – קומטסו וקאטרפילר – ועלות של כמה מיליוני דולרים למשאית, מדובר בשוק לא פשוט אך בעל פוטנציאל רב. בליבהר מציעים את ה-T264 כמשאית "קומפקטית" (הכל יחסי, כמובן) בהשוואה לגדולות שבהיצע, עם יכולת העמסה של 218 טון "בלבד", וכדגם משלים לאחיו הגדולים למגוון משימות במכרה. גדלי המשאיות, מסתבר, תלויים בין השאר באמצעי ההעמסה, בציר התנועה ובאתר הפריקה, כאשר כל תנועת מחפר, מסוע או משאית מחושבת ומתורגמת לדולרים.
ה-T264 תיוצר במפעל ליבהר בוירג'יניה ותגיע – כמו כל משאיות המכרות הענקיות באשר הן – בחלקים אל אתר העבודה, ושם תורכב לכדי משאית נוסעת. המשאית מוצעת עם מגוון גנרטורי-דיזל עצומים המייצרים עד 2,700 כ"ס, והמניעים מנועים חשמליים הפועלים על הגלגלים האחוריים. ה- T264 מסוגל לשאת כאמור 218 טון של עפר ואבנים ולנוע במהירות של עד 64 קמ"ש.