ראם פרומאסטר חשמלי

ואן חשמלי Zenith 350

ואן חשמלי Zenith 350

יצרנית כלי הרכב החשמליים האמריקאית Zenith Motors מציעה ואן מגודל חשמלי, המבוסס על הראם פרומאסטר, למעשה פיאט דוקאטו בתחפושת, הנמכר בארה"ב תחת המותג ראם השייך לקרייזלר – השייך בתורו לפיאט. היצרנית מציעה את הרכב – Zenith 350 שמו – בתצורת ואן סגור או כמוביל נוסעים.
ב-Zenith Motors רוקנו את המנוע ומערכות ההינע מה-וואן המקורי והתקינו בחזית מנוע חשמלי מתוצרת Borg-Warner המייצר 180 כ"ס, וצבר סוללות ליתיום-איון פוספאט בעוצמה של 62.5 קילו-וואט/שעה בתוך רצפת הרכב. המהירות המרבית מוגבלת ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) וטווח הנסיעה בין טעינות עומד על כ-110 עד כ-135 ק"מ, תלוי בתנאי הדרך ובמשקל המטען. זה האחרון, אגב, יכול להגיע עד כ-1,600 ק"ג נטו.
ואן חשמלי Zenith 350

ואן חשמלי Zenith 350


ל-Zenith 350 מערכת המנצלת את אנרגיית הבלימה על מנת למלא את הסוללות תוך כדי נסיעה. כאשר הסוללות מרוקנות נדרשות 6.5 שעות למילוי מלא, משקע ביתי.
בחברת Zenith Motors הסבירו את בחירתם בראם פרומאסטר כבסיס לואן החשמלי שלהם בשל מבנהו, בו המנוע הוא מלפנים ובכך מתאפשר מרכב ארוך ועם רצפה שטוחה ונמוכה לכל אורכה. החברה החלה בייצור גרסאות ראשונות של מובילות נוסעים, ואף מכרה כבר אי אלו כלי רכב – בעיקר לשימוש בתי מלון. בקרוב יוחל בייצור גרסת הואן הסגור. מחיר גרסת הואן הסגור יעמוד על כ-90,000$ בארה"ב.