מטען חורג?

WeighSafe

WeighSafe

חברת WeighSafe האמריקאית השיקה זה עתה וו גרירה למגוון נגררים הנקרא אף הוא WeighSafe, בגדלים סטנדרטיים, הכולל מד לחץ/עומס מובנה. "ה-WeighSafe יעשה את ההבדל בין גרירה בטוחה לתאונה פוטנציאלית" מבטיחים בחברה. השעון מופעל באמצעות נוזל הידראולי המודד את הכוח המופעל על ציר הנגרר כלפי מטה, ומראה אותו על צג השעון המובנה ב-וו הגרירה.
WeighSafe

WeighSafe

"חריגה מהמשקל המותר תאפשר לך לקבל החלטה אינטליגנטית האם לגרור מטען זה או לא", מרמזים בדף המפרט של המוצר לגבי עצימת העין המקובלת לא פעם עם גרירת מטען חורג, תופעה שלא רק עלולה להוביל לאי-נעימות מול רשויות החוג, אלא ממש להפוך לסכנה על הכביש. מטען הנגרר במשקל מעבר למותר על פי הוראות היצרן (הן של הנגרר והן של הגורר) משנה את כל ההתנהגות הפיסיקלית של הרכב והנגרר, והשינוי נעשה קיצוני ככל שמהירות הנסיעה עולה, משקל הנגרר גבוה יותר או – הגרוע מכל – שילוב בין שניהם.
WeighSafe

WeighSafe


אבל, וו הגרירה הכולל את מד העומס של WeighSafe חשוב לא פחות על מנת למקם את המטען על הנגרר במקומו הנכון – לא קדימה מדי ולא אחורה מדי. בהחלט ייתכן שגם אם הנגרר מועמס במשקל המותר – מיקום לא נכון של המטען על הנגרר יכול להפוך את ההובלה מבטוחה למסוכנת.
היצרן ממליץ להשתמש ב-WeighSafe כמובן בכל משימת גרירה, אבל בפרט כאשר מדובר בביצוע הובלות מגוונות ושונות ועל ידי נהגים שונים. טווח המחירים נע (בארה"ב) מכ-100$ עד כ-400$.

לפנייה ליצרן ה-weighsafe ניתן ללחוץ כאן