פולריס מציגה: צמיג לכל שטח

פולריס ספורטסמן WV850 H.O

פולריס ספורטסמן WV850 H.O

יצרנית הטרקטורונים, רכבי הפנאי והעבודה ואופנועי השלג האמריקאית פולריס החלה לשווק טרקטורון חדש בשם 'ספורטסמן WV850 H.O'. מדובר בטרקטורון עבודה מאסיבי וכפול הנעה המיועד למשימות מיוחדות ולתפקוד בסביבה עויינת לכל טרקטורון או רכב סטנדרטי מוכר. הנשק הייחודי בו הוא מצויד המצויד הם צמיגים ייחודיים נטולי אוויר, לראשונה בייצור סדרתי.
פולריס ספורטסמן WV850 H.O

פולריס ספורטסמן WV850 H.O


בפולריס מכנים את הטכנולוגיה על-פיה מיוצר הגלגל המהפכני בשם NPT – קיצור של Non-Pneumatic Tire. מדובר במערכת חישורים מחומר פלסטי גמיש במאפשרים גמישות מסוימת מחד, אך קשיחות מאידך, ומן הסתם שאינם כוללים אחסון אוויר בלחץ לצורך הענקת תכונות דומות, כפי שמקובל בצמיג. יחידת החישורים היא בקוטר צמיג ממולא אוויר, וכמוהו מותקנת על חישוק קשיח העשוי אלומיניום. השכבה החיצונית היא טבעת גומי העשויה חומר דומה לחלק החיצוני של הצמיג הקונבנציונאלי, ולאחל בלייה מחליפים רק אותה, במקום החלפת הצמיג כולו. היצרנית תציע מגוון רצועות חיצוניות כאלה – לייעודים ומצעי קרקע שונים. מידות הגלגלים זהות מלפנים ומאחור והנן 26 x 8-14.
פולריס ספורטסמן WV850 H.O

פולריס ספורטסמן WV850 H.O


הגלגל המכונה NPT הנו פרי פיתוח משותף של חברת Resilient Technologies ופולריס, במקור כמענה לדרישת הצבא האמריקאי שחיפש דרך יעילה לנוע באזורי קרבות לאחר הפצצות, הריסה ובשטחים זרועי שברים וחלקי מתכת חדים. הניסויים הסתיימו בהצלחה במרץ 2013 ואז נחתמו חוזי אספקה של טרקטורונים המוסבים לנסיעה עם הצמיגים המהפכניים לשימוש צבאי מול הצבא האמריקאי והגרמני. במהלך הניסויים עמדו הכלים – על צמיגיהם החדשניים – בהצלחה במגוון עינויים, שכללו בין היתר נסיעה של למעלה מ-560 ק"מ לאחר ירי בנשק קל בצמיג ובחישוק ונסיעה של למעלה מ-1,000 מיילים לאחר מעבר על סדרת דוקרנים המיועדים לעצירת רכב בעל צמיגים ממולאי אוויר, כאשר חלק מהם נעוצים בתוך החישוק.
פולריס ספורטסמן WV850 H.O

פולריס ספורטסמן WV850 H.O


כבסיס לכלי החדש משמש פולריס ספורטסמן 850 המיוצר זה מכבר ולו מנוע דו-צילינדרי בנפח 850 סמ"ק והזרקת דלק אלקטרונית. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות ואריאטור והינע סופי באמצעות גלי הינע. לטרקטורון מערכת בלימת מנוע ו-4 מתלים נפרדים סביב – זרועות A כפולות המציעות מהלך גלגל של כ-23 ס"מ מלפנים ו-26 ס"מ מאחור. הכלי המאסיבי כבד ביחס למקובל בקטגוריה (משקל עצמי של כ-506 ק"ג), בין היתר בשל מיגונים נוספים הכוללים קשתות מעל לחיפויי הגלגלים, הרחבה של מדרסי הרגליים, מיגון גחון נוסף ועוד. ה-'ספורטסמן WV850 H.O מסוגל לשאת 91 ו-182 ק"ג על המנשאים הקדמי והאחורי בהתאמה ובסה"כ לשאת מטען כולל של 386 ק"ג. בנוסף מוצעת יכולת גרירה מרשימה העומדת על 681 ק"ג.
בפולריס ימכרו בשלב ראשון מספר מוגבל של כלים ללקוחות בודדים בצפון אמריקה במחיר המתחיל ב-15,000$. לאחר תקופת בחינה של מספר חודשים ובהתאם להצלחה יחל השיווק המלא באמצעות כל סוכני פולריס.

לפניה ליבואן פולאריס לארץ, לחצו כאן