'החיים בזבל', על פי Mack

משאית מק LR

משאית מק LR

במהלך תערוכת ענק העוסקת בתעשיית המחזור שנערכה זה עתה באטלנטה, ארה"ב, חשפה יצרנית המשאיות האמריקאית מק (Mack) משאית חדשה בשם LR, המהווה סנונית ראשונה בסדרה המכונה LR Series – משאיות ייעודיות למשימות פינוי אשפה.
המשאית הוצגה בתצורת שלדה עירומה, כאשר יצרניות מתמחות תייצרנה את מערכת דחיסת האשפה לפי דרישת המזמין. מק LR בנויה בתצורת low-entry cabover, קרי: תא מפעיל שלוח לפנים, מעבר לגלגלים הקדמיים ונמוך במיוחד. המשאיות החדשות תוצענה עם 3 סרנים בהינע 6×4 וכיחידת כוח ניתן לבחור בין מנוע Mack MP7 בנפח 11 ליטר הצורך סולר לבין מנוע הניזון מגז מעובה מתוצרת קאמינס. להעברת הכוח ניתן לבחור בין תיבות 5 או 6 הילוכים אוטומטיות מתוצרת אליסון.
במק מדגישים כי בתכנון המשאית החדשה יושמו הערות, תגובות ורעיונות שנאספו מלקוחות בתחום, במטרה להציע את המוצר הנכון והנדרש ביותר למשימה. המטרה היתה להציע את משאית פינוי האשפה הנוחה ביותר למשימה, עם גישה קלה ומהירה לתא המפעיל, שדה ראיה רחב ויעיל וכמובן – עלויות תחזוקה מינימאליות. "תא המפעיל החדש במשאית ה-LR תוכנן כנוח ויעיל ביותר בסגמנט, כאשר בנוסף ניתן להתאימו לכל דרישה ספציפית של מפעיל, ולהציע בסופו של דבר את משאית פינוי האשפה הזריזה, היעילה והחסכונית בסגמנט" אומר בעת ההשקה סטפן רוי, מנהל המכירות והשיווק של מק בצפון אמריקה.
משאית מק LR

משאית מק LR


התכנון שאב מידע לא רק מהלקוח הסופי, אלא גם לא מעט ידע מצטבר מיצרניות מרכבי משאיות אשפה, מדגישים עוד במק. כך למשל כוללת השלדה מגוון נקודות עגינה, חורים למעבר צנרת או חיווט, בסיסי למערכות הפעלה, תושבות ועוד במטרה לאפשר התקנת מגון מרכבים מבית מגוון יצרניות, כאשר לרוב תתאפשר גם התאמה ו"תפירה" מיוחדת, לפי דרישת הלקוח, ללא הצורך להוסיף נקודות חיבור, חורים וכיו"ב בשלדה הסטנדרטית.
רמת האבזור המוצעת כבסיס על ידי מק היא גבוהה, וכוללת בין היתר – כסטנדרט – חלונות חשמליים, מערכת היגוי כפולה, מיזוג, תאורת LED פנימית, צג LCD צבעוני, תא קירור ועוד. במק יחלו לשווק את משאיות ה-LR החדשות בתחילת 2015.