דוקאטו, בוקסר וג'אמפר מעודכנות

פיז'ו בוקסר

פיז'ו בוקסר

גל השקת המסחריות החדשות נמשך; לאחרונה נחשפו בזו אחר זו מסחריות חדשות או מעודכנות מאירופה, בהן איווקו דיילי, רנו טראפיק ורנו מאסטר החדשה (הגדולה יותר) משיקות פיאט האיטלקייה בשיתוף פיז'ו-סיטרואן הצרפתייה (PSA) את הדור הבא של המסחריות שלהן: פיאט דוקאטו, פיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר – כולן פרי פיתוח משותף ולמעשה מדובר במכוניות כמעט זהות, למעת בידול עיצובי ומיתוגי מתבקשים.
פיז'ו בוקסר

פיז'ו בוקסר


3 המסחריות העדכניות אינן חדשות מן היסוד, אלא יותר מעודכנות לאחר מתיחת פנים כוללת המתייחסת לעיצוב, לשיפור באווירודינאמיות ולכמה עדכונים מכאניים מבניים: חיזוקים במקומות שונים בשלדה, תכנון ובניית דלתות צד ואחוריות חדשות וחזקות יותר, שיפורים ושינויים במערכות המתלים, בלמים גדולים וחזקים יותר ועדכון מנוע הדיזל 2.2 ליטר באמצעות מערכת הזרקה חדשה. זה האחרון מוצע בשלוש גרסאות הספק – 110, 130 ו-150 כ"ס – ומצטרף למנוע 3.0 ליטר דיזל המציע 180 כ"ס. היצרניות מבטיחות צריכת דלק משופרת בכל המנועים שבהיצע.
פיז'ו בוקסר

פיז'ו בוקסר


כמקובל מוצעות שלוש המסחריות גם בדור הצעיר ביותר שלהן באינספור תצורות מרכב, שלושה אורכי בסיס גלגלים (3.0, 3.45 או-4.04 מ'), ארבעה אורכים כלליים ושפע רמות אבזור. היצע נפח המטען נע אם כן מ-8.0 ועד 17.0 מ"ק, תלוי בגרסה. 3 היצרניות מתגאות במרווח בין בתי הגלגל בארגז – 142 ס"מ, הנקודה הצרה ברצפת הארגז – המתיימר להיות הרחב בסגמנט.
השינויים העיצוביים כוללים יחידת פגוש קדמי חדשה וגדולה יותר ויחידות תאורה קדמיות חדשות. גם מאחור מוצע פגוש שעוצב מחדש והמתיימר להציע עמידות וחוזק גבוהים מעד כה. הטיפול בתוך המסחרית כולל עיצוב סביבת נהג חדש, כולל מושבים חדשים, קונסולה מרכזית נוחה יותר לתפעול וקיר מפריד מפלדה בין תא הנוסעים לתא המטען, בגרסאות המטען. בדגמי 2014 הופכים חלונות חשמליים, ESP ומערכת עזר לבלימת חירום לסטנדרט, כאשר כאופציה בתשלום או כסטנדרט בגרסאות מאובזרות יותר נמצא מעתה בקרת שמירה על נתיב הנסיעה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, בקרת אחיזה, תאורת LED בחזית ומערכת עזר לחניה. עוד חדש בגרסאות מסוימות מסך מגע בקוטר 5", מצלמת רוורס, מערכת ניווט וחיבורי USB.
פיז'ו בוקסר

פיז'ו בוקסר


פיז'ו-סיטרואן (PSA) שותפה מאז 1981 עם פיאט האיטלקייה בתכנון וייצור מסחריות גדולות נפח. פיאט דוקאטו, פיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר הן כאמור שלישייה כמעט-זהה, עם אותו הבסיס המכאני ועיצוב דומה, למעט חזית האופיינית לכל אחת מהמסחריות וכמובן – שם ולוגו שונים.
פיאט דוקאטו

פיאט דוקאטו


שיווק המסחריות החדשות לבית פיאט, פיז'ו וסיטרואן מתחיל באירופה בימים אלו (תחילת מאי 2014) ובהמשך השנה תגענה הואריאציות העדכניות גם אלינו, למעט סיטרואן ג'אמפר, שאינו מיובא לישראל. לפניה ליבואנית פיאט, לחצו כאן; לפניה ליבואנית פיז'ו, לחצו כאן.
סיטרואן ג'אמפר

סיטרואן ג'אמפר