נעים להכיר: רכב ההצלה האולטימטיבי

רכב שטח והצלה אמפיבי ARGO 8x8

רכב שטח והצלה אמפיבי ARGO 8×8

ארגו (ARGO) היא יצרנית רכבי שטח מיוחדים מקנדה הפעילה מאז 1962. המוצר העיקרי של החברה הוא רכב שטח אמפיבי המוצע עם 6 או 8 גלגלים כאשר הגוף עשוי חומר פלסטי קשיח ואטום למים. דגמי ארגו נחשבים בין כלי הרכב העבירים שבנמצא, והודות לתצורתם המיוחדת, יכולת הציפה וההינע לכל הגלגלים קשה למצוא סוג שטח שהנו בלתי עביר עבור הארגו. בסרטון הבא מדגמן ארגו 8×8 "סטנדרטי", והוא מסביר היטב למה הכוונה "עביר בכל שטח".

ארגו השיקה זה עתה גרסת הצלה וחילוץ של הארגו 8×8 המכונה Fire & Rescue. בנוסף לתכונות המובנות המרשימות של הרכב בכל הקשור ליכולת תנועה במגוון תנאי שטח רחב, טופלה גרסה זו עם תוספות והתאמות במטרה להתאימה לשימוש על ידי צוותי כבאות והצלה הנדרשים לפעול לא פעם באזורים בלתי נגישים לכל סוג רכב מוכר. בארגו טוענים כי המוצר המוגמר הנו פרי פיתוח וניסויים שנערכו בחמש השנים האחרונות עם צוותי כיבוי והצלה בקנדה שהשתמשו בציוד ההצלה בתנאי אמת ועזרו לקבוע מה הכי מתאים, היכן יותקן, מה בדיוק נדרש והיכן הן נקודות התורפה של כל אביזר ותוספת. יש לציין שדגמי ארגו 8×8 משרתים כבר שנים אחדות ככבאיות, אמבולנסים לשטח ומובילות נוסעים למשימות שונות לאחר שעברו הסבה על ידי חברות המתמחות בכך או אצל שירותי ההצלה עצמם.
רכב שטח והצלה אמפיבי ARGO 8x8

רכב שטח והצלה אמפיבי ARGO 8×8


לתוצאה המוגמרת יש כננת קדמית ואחורית מובנית – למקרים קיצוניים במיוחד שהרכב כמות שהוא לא יצליח להיחלץ או לחצות את המכשול. בצידו השמאלי של הרכב הותקנו מסילות מתכת כבסיס להנחת אלונקה, אותה ניתן כמובן לקבע בבטחה לרכב במטרה לחלץ נפגע שצריך לשכב. בנוסף נותר מאחור מקום לשני נוסעים ומלפנים לנהג – במקום מקום לעד 6 נוסעים בגרסה ה"סדרתית". התכנון החדש ממקם את הנוסעים מאחור מול אלונקת הפצוע, כך ששניים יכולים להשגיח ולטפל בו בזמן הנסיעה. מערכת התאורה היא 12V והיא כוללת תאורה נוספת מלפנים, על קשת ההתהפכות ומאחור. ברכב מותקנים מטענים בהם מצויים פנסי LED רבי עוצמה הניתנים לשליפה בכל רגע, ועם חזרתם למקומם ייטענו שוב לשימוש הבא. שפע אבזמים ולולאות התווספו בנקודות שונות בכדי להרחיב את אפשרויות קשירת הציוד או המטען. מגוון תאי אחסון אטומים מאפשר אחסנה יבשה ובטוחה של ציוד רפואי, מים, מזון ועוד אמצעי הצלה וחילוץ.
רכב שטח והצלה אמפיבי ARGO 8x8

רכב שטח והצלה אמפיבי ARGO 8×8


חשוב לזכור עוד כי בקנדה ובצפון ארה"ב החורפים קפואים – תרתי משמע – וארגו 8×8 מייצר לחץ קרקע לשטח פחות מאדם ממוצע. זאת אומרת – הוא מסוגל לנוע בבטחה על אגמים או נחלים קפואים, ואם הקרח נשבר הוא פשוט צף… בהחלט יתרון על פני כל רכב אחר, שאינו אמפיבי. עוד על מים מדגישים בארגו כי גם כאשר הוא צף עם שני מבוגרים בתוכו, עדיין ניתן לשלוף אדם מן המים מכל צד של הכלי הצף, ללא חשש התהפכות.
על כל אלו מוצע נגרר ייעודי למים, בנפח 600 ליטרים, המתחבר מאחור ומאפשר "על הדרך" הובלת מים במקרה של שריפה, או אף סולר ודלק עבור כלי רכב הפועלים בשטח. הרעיון הוא לאפשר הובלת מים או דלק בדרך הקצרה ביותר, בהסתמך על יכולות העבירות המרשימות של הארגו, ומן הסתם לחסוך בכך זמן יקר.
ARGO 8x8 "סטנדרטי" עליו מתבסס רכב ההצלה הייחודי

ARGO 8×8 "סטנדרטי" עליו מתבסס רכב ההצלה הייחודי


כלים ראשונים כבר פועלים עם צוותי מתנדבים שונים באזורים הפראיים ביותר בקנדה, והיזון חוזר מעניין חושף נקודת זכות בולטת במיוחד אותה מציע הארגו 8×8: מדובר ברכב אחד שיכול למלא מקום של רכב UTV או טרקטורון, טנדר 4×4, סירה ואופנוע שלג. אחד במקום ארבעה? סוג של…
ארגו אינה מיוצגת בארץ ומן הסתם אין יבוא של כלי הרכב האמפיביים המעניינים האלו לישראל.