השמועות על מותי היו מוקדמות מדי…

טויוטה לנד קרוזר 70 2015

טויוטה לנד קרוזר 70 2015

טויוטה הודיעה – בצעד נדיר ומפתיע בתעשיית הרכב – על חידוש ייצור הלנד קרוזר 70; אמנם למשך שנה, ועבור השוק היפני בלבד, אך מדובר בדבר האמיתי – לא 'רטרו' ולא גימיק עיצובי, אלא אותן מכונות ייצור, אותם מנועים וחלקי פח ואותו המראה בפנים. ייתכן כי מדובר בביקוש מפתיע, יש מצב שבטויוטה רצו לציין 30 שנים להשקת סדרה 70, אך סביר יותר להניח כי זהו צעד של יחסי ציבור, שנועד להזכיר לעולם את מסורת הקשיחות והאמינות של רכבי השטח והעבודה של טויוטה.
טויוטה לנד קרוזר 70 2015

טויוטה לנד קרוזר 70 2015


בשנת 2004 הפסיקה טויוטה את ייצור הלנד קרוזר מסדרה 70 – אגדה מוטורית שלמעשה המשיכה את מורשת הלנד קרוזר כמחליפת הלנד קרוזר מסדרה BJ40. הלנד קרוזר מסדרה 70 הוא למעשה הלנד קרוזר הקשוח האמיתי האחרון, כזה שהעמידות, השרידות, האמינות והרב-שימושיות הגבוהה שלו הפכו לכרטיס ביקור. מה שנדרש היו מרכב ושלדה קשוחים, מנוע עמיד ופשוט ו…פחות או יותר זהו. אלפי הדופליקטים של הלנד קרוזר 70 ששירתו בחורים הנידחים, הקיצוניים והקשים למחיה בעולם במשך שנים ארוכות – הם אלו שפרסמו את רכב השטח הקשוח ברחבי העולם, מקנים לו הילה ומורשת שכמוה יש למספר מצומצם ביותר של דגמים בעולם הרכב.
אז הנה, כאמור, בטויוטה החליטו לייצר שוב – באופן מוגבל – את סדרה 70, כאשר בהיצע תהיינה גרסת הסטיישן הסגורה וגרסת הטנדר 'דאבל קבינה' – שתיהן עם 5 מקומות ישיבה. בטויוטה מצפים כי כ-200 לקוחות ברי מזל ירכשו לנד קרוזר 70 מדי חודש – במחיר שווה ערך לכ-120,000 שקל…
טויוטה לנד קרוזר 70 2015

טויוטה לנד קרוזר 70 2015


הכל נותר כמעט זהה לדגמי סדרה 70 שיוצרו בשעתו, בכלל זה המרכב בעל הקווים הישרים, שלדת הסולם הקשיחה ומנוע ה-V6 המיתולוגי בנפח 4.0 ליטר שמייצר 231 כ"ס ומומנט מרשים של 36.7 קג"מ. המנוע מעביר כוחות אל כל הגלגלים באמצעות תיבה ידנית עם 5 מהירויות ושני יחסי העברה. השינויים היחידים ביחס לדגמים שיוצרו עד 2004 מתמקדים קלה בסבכה הקדמית, בפנסים ובמאותתים שלוטשו במקצת, ובאגף הבטיחות בדמות כריות אוויר ו-ABS. צריכת הדלק, אגב, נותרה "מכובדת" עם ממוצע של כ-6.6 ק"מ לליטר…
טויוטה לנד קרוזר 70 2015

טויוטה לנד קרוזר 70 2015