הוולבו למשקל כבד

וולבו VNX

וולבו VNX

חטיבת הרכב הכבד של וולבו בארה"ב משיקה את הוולבו VNX החדשה – משאית מיוחדת למטען כבד/חורג. מדובר בשוק מצומצם יחסית בארה"ב – לבטח בהשוואה ליתר הקטגוריות בתחום הרכב הכבד – אך חשוב דיו שוולבו תרצה להתבלט בו, מה גם שאנליסטים מעריכים כי סגמנט ייחודי זה נמצא במגמת גידול. למעשה בוצעה החשיפה הראשונה של הדגם החדש כבר בתחילת 2013 והייצור החל באופן מצומצם באמצע השנה, אך רק עתה, לאחר חודשי בדיקה וניסוי ארוכים אצל לקוחות נבחרים, מתחילים השיווק והמכירה המלאים.
וולבו VNX

וולבו VNX


בוולבו VNX משולבים מכלולים שנלקחו משתי משאיות וותיקות יותר של היצרנית; השלדה "הושאלה" מהוולבו VHD הרב-משימתית, בעוד שתא המפעיל נלקח מהוולבו VN – 'סוס' גורר למרחקים ארוכים. השלדה מותקנת 10" מעל לסרנים (כ-25 ס"מ) בהשוואה ל-VHD, במטרה לאפשר גם תנועה בדרכים שאינן סלולות או משובשות. בנוסף מוקם תא המפעיל 4" נוספים (כ-10 ס"מ) מעל לשלדה בכדי לאפשר שיכוך טוב יותר והתקנת גלגלים במידות גדולות מהסטנדרט – במידה ויידרש. בהיצע תא מפעיל יומי, ללא אפשרות שינה, ושני תאי מפעיל המאפשרים שינה, במידות שונות. המנוע היחיד בהיצע הוא וולבו D16 בנפח 16.1 ליטר המייצר כאן 600 כ"ס נדיבים. המשאית החדשה מיועדת לגרור מטען עד למשקל כולל של 90.8 טון ומאחר ומדובר תמיד במשאיות המוזמנות על פי מפרט ספציפי כזה או אחר, כולל ההיצע מגוון תיבות הילוכים וסוגי צמיגים רבים לבחירה – בהתאם לדרישות הלקוח.