מסחרית עירונית נקייה

רכב חשמלי Orten ELC1

רכב חשמלי Orten ELC1

החברה הגרמנייה Orten חושפת במסגרת תערוכת הרכב הכבד והמסחרי IAA בגרמניה את ה-ELC1 – מכונית מסחרית עירונית המונעת באמצעות מנוע חשמלי. חוקי פליטת המזהמים ורמות הרעש ההולכים ומחמירים באירופה, בפרט כאשר מדובר במרכזי הערים, הפכו זה מכבר למגמה המעודדת שימוש בכלי רכב עם "0 זיהום אוויר ו-0 רמות רעש", עד כדי הפיכת יותר ויותר שטחים אורבניים לנגישים לרכב חשמלי בלבד. בערים רבות באירופה כבר אסור להיכנס למרכזן עם רכב בעל מנוע בעירה פנימית ויצרניות רבות מגיבות למצב החדש במהירות.
אל מגוון היצרניות המציעות כבר כלי רכב חשמליים באירופה, בפרט כאלו המיועדים לשימוש מסחרי או מוניציפאלי, מצטרפת עתה Orten הגרמנייה המשיקה את המסחרית הקומפקטית ELC1 שאורכה 390 ס"מ בלבד אך המסוגלת לשאת נהג ונוסע ומטען במשקל של עד 600 ק"ג עד לטווח מרבי של 600 ק"מ, לפני שצבר הסוללות מתרוקן ויש להטעינו. מנוע בהספק 20 כ"ס בלבד מאפשר נסיעה במצב 'חיסכון' (Eco) – עד למהירות של 40 קמ"ש – ואז ניתן להגיע אף לטווח נסיעה של 200 ק"מ מכובדים בהחלט. מהירות הנסיעה המרבית עומדת על 80 קמ"ש, למצבים בהם נדרשת יציאה מן הכרך או נסיעה בכבישים מהירים יותר.
רכב חשמלי Orten ELC1

רכב חשמלי Orten ELC1


מ-Orten נמסר כי זמן הטעינה המלא לסוללות עומד על 7 שעות, ממצב מרוקן לגמרי עד למצב מלא. ה-ELC1 החדש כבר מוצע למכירה, עם תג האומר 31,500 יורו. בהיצע גם גרסת קירור עם תא מטען מצונן, לגביה המחיר עומד על 34,000 יורו. החברה מציעה גם תוכנית ליסינג בעלות 500 יורו לחודש. יש לזכור כמובן שמסחרית זו אינה צורכת דלק ועלות זו נחסכת מבעליה, כמו גם היעדר מכלולים נעים רבים מצמצמת את הבלאי והעלויות השוטפות תחת סעיפי התחזוקה והטיפולים.