מרצדס אונימוג חדש

Mercedes Unimog U427/530

Mercedes Unimog U427/530

באיחור מה, לאחר חשיפה ראשונה בסין כבר באביב 2013 ותחילת ייצור חלקי בתחילת 2014, משיקה עתה מרצדס את סדרות האונימוג החדשות U216/U218 ו-U427/530 הקומפקטיות יותר ואונימוג U4023/5023 הגדולה יותר, על כל גרסאות המרכב והאבזור שלה. עם אלו האחרונות מדובר במחליפות לסדרות U4000 ו-U5000 שייצורן הופסק.
מרצדס אונימוג (ולא 'יונימוג', כפי שמבוטא לא פעם בטעות) נולד לאחר מלחה"ע ה-2 כרכב עבודה רב תכליתי ושימושי, שיועד בעיקר לעבודות חקלאות ויערנות בגרמניה המוכה והעסוקה בהתאוששות מהרס המלחמה. מקור שמו הוא מ-Universal-Motor-Gerät, "מכונה רב תכליתית" בתרגום חופשי מגרמנית, והוא הומצא, פותח ויוצר מ-1945 עד 1951 על ידי מפעלי האחים בוהרינגר בגרמניה. כאשר הדרישה גברה מכרו האחים בורינגר את זיכיון הייצור והשם לדיימלר בנץ (כיום דיימלר), יצרן מותג המכוניות מרצדס בנץ, והוא מיוצר מאז תחת שם זה.
Mercedes Unimog U4023/5023

Mercedes Unimog U4023/5023


האונימוג הפך מלידתו וככל שחלפו השנים לשם נרדף לרכב בעל יכולות חסרות תקדים בשטח, המסוגל לעבוד בתנאים שמעט כלי רכב מסוגלים לתפקד בהם ואף הפך עם השנים ל"משאית השטח הטובה בעולם", בעיני רבים. מזה שנים רבות מוצע האונימוג באינספור גרסאות גודל, מרכב, מנוע ואבזור, כולל גרסאות ייעודיות ה"נתפרות" על פי מידה במחלקה מיוחדת במפעל המייצר את האונימוג (תחילה ב-Gaggenau והחל מ-2002 במפעל חדש ב-Woerth שבגרמניה), לשירותי כיבוי, הצלה, יערנות, בניין ועוד. כמובן שגם הייצור המאסיבי וארוך השנים לצבאות שונים בעולם הוסיפו לתדמית הקשוחה והבלתי שבירה של האונימוג.
Mercedes Unimog U4023/5023

Mercedes Unimog U4023/5023


סדרות האונימוג החדשות ל-2015 מציעות חידושים ועדכונים בכל סעיף ופרט. תא הנוסעים הוא חדש לגמרי, מוצע בכמה גדלים, עם 2 או 4 דלתות ואינספור רמות אבזור. תפעול ההילוכים נעשה עתה באמצעות ידית על ציר גלגל ההגה וכך גם תפעול בלם המנוע. מערכת המיזוג היא חדשה לגמרי וכל המחוונים והשעונים עוצבו ומוקמו אף הם מחדש. בתוך הסבכה הקדמית ('גריל') מותקנת מצלמה המשדרת אל צג דיגיטאלי בתוך הקבינה, וזאת להקלת חיבור וניתוק ציוד מלפנים ואף בתנאי דרך ונסיעה הדורשים דיוק מירבי במיקום הנחת הגלגלים. חידוש משמעותי נוסף הוא במיקום ציר המגבים – שעולה עתה למעלה – ויחידות פגוש ותאורה חדשים, עם עוצמה רבה מבעבר. מעל לכל, כמובן, מוצע העיצוב החדש לגמרי, כפי שניתן לראות.
Mercedes Unimog U4023/5023

Mercedes Unimog U4023/5023


כל המנועים עומדים בתקני Euro 6 והמעבר למנועים החדשים הוביל לשינויים מהותיים במרכב ובשלדה. עיקר החדשות הן בהזזת המנועים כמטר לאחור בשלדה בדגמים הגדולים (U4023/5023), הן בכדי לפנות מקום לאבזור הנוסף הנדרש בכדי לעמוד בתקני פליטת המזהמים העדכניים, והן בכדי לאפשר יציאות כוח ממרכז הרכב, לטובת הפעלת ציוד מגוון. המנוע יושב כעת מתחת לתא הנוסעים, שבתורו הוארך ב-12 ס"מ ומתיימר להציע מרווח נדיב משמעותית מבדגמי ה-U4000/5000 היוצאים. יכולת צליחת המים בדגמים אלו עומדת על עומק של 120 ס"מ ויחד עם זווית גישה של 44 מע' וזווית נטישה של 51 מע' מוצעת כאן יכולת צליחת מכשולי מים מרשימה ביותר. האונימוג U4023 מורשה למשקל כולל של 10 טון והאונימוג U5023 מורשה למשקל כולל של 14.5 טון.
Mercedes Unimog U4023/5023

Mercedes Unimog U4023/5023


הסדרות ה"קטנות" יותר – מה-U216 ועד ל-U530 – מוצעות עם מנועי 5.1 ליטר 4-צילינדריים עם החל ב-156 כ"ס ומומנט מרבי מרשים של 66.3 קג"מ, ובדגמים הגדולים יותר משרתים מנועי 7.7 ליטר 6-צילינדריים עם עד 300 כ"ס, ומומנט עוקר סלעים של למעלה מ-122.3 קג"מ.
דגמי האונימוג מיובאים ארצה על ידי כלמוביל, יבואנית מרצדס, בהזמנה מיוחדת בלבד.
Mercedes Unimog U4023/5023

Mercedes Unimog U4023/5023