מי רצה כוח ולא קיבל?

Hennessey VelociRaptor 600

Hennessey VelociRaptor 600


הטנדרים הם סוג של דת בארה"ב. בניגוד לכל התחזיות ולכל ההיגיון ממשיכים הטנדרים הגדולים בארה"ב להיות כלי הרכב הנמכרים ביותר, מזה עידנים, וזה לא נראה כעומד להיפסק. לא מעט מחקרים נעשו סביב לנושא, שכן רוב רוכשי הטנדרים הם לא ממש חוואים, קבלנים, אנשי עמל מסוקסי ידיים או גברים גדולים וקשוחים בג'ינס. אבל, מסתבר שרבים היו רוצים להיות כאלו ושואפים לתדמית הזו – ודי בכך להפוך רכב כמו פורד F-150 לנמכר ביותר בארה"ב שנה אחר שנה.
ההקדמה הזו נועדה להבהיר לכל מי שאינו בקיא בפסיכולוגיה ה'טנדרית' האמריקאית שטנדר זה לא צחוק אצל האמריקאים, וההתייחסות אליו היא סופר-רצינית – גם כאשר מדובר במהדורה מוגבלת, משופרת או מטופלת בדרך זו או אחרת על ידי סדנת שיפורים. די להיזכר בהשקת פורד F-150 החדש בכדי להבין את חשיבות הז'אנר.
Hennessey VelociRaptor 600

Hennessey VelociRaptor 600


סדנת הנסי (Hennessey) האמריקאית נחשבת כבר שנים ארוכות לברת סמכא בכל הקשור לשיפור מכוניות אמריקאיות, עם דגש על מוצרי פורד. הסדנה כה מצליחה ועומדת בסטנדרטים של בנייה ותכנון כה גבוהים, עד כי חלק מהמכוניות המשופרות על ידה נמכרות בסוכנויות פורד, וזוכות לאחריות היצרנית. בתעשיית הרכב מדובר בסימן לאיכות והכרה בדרג הגבוה ביותר. הנסי מפורסמת גם הודות ל-Venom הפסיכית אותה היא מייצרת, הנחשבת למכונית ה"סדרתית" המהירה בהיסטוריה. אבל זה כבר סיפור ליום אחר…
הנסי השיקה זה עתה את ה-VelociRaptor 600 Supercharged, מפלצת על בסיס הפורד F-150 החדש בגרסת דאבל קבינה והנעה כפולה. למעשה מדובר בהמשך לגרסת הביצועים של פורד, המכונה 'ראפטור' (Raptor), שיוצרה על ידי חטיבת הביצועים בפורד – SVT. לראפטור מנוע 6.2 ליטר (V8 כמובן) המייצר 411 כ"ס ומעניק לטנדר המגודל ביצועים של מכונית ספורט. למרות שבפורד לא הודיעו זאת רשמית, טרם הוצג דגם 2015 של הראפטור וככל הנראה ייצורו הופסק.
אל דאגה, כאן נכנסת כאמור סדנת הנסי לתמונה; הסדנה שחררה צמד איורים ראשונים וקצת נתונים טכניים על גרסתה לנושא, ומדובר ככל הנראה בטנדר החזק בייצור סדרתי. כבסיס משמש פורד F-150 FX4 SuperCrew מהדגם העדכני. חיצונית בולט כמובן הצבע הצהוב הבוהק, הסבכה הקדמית החדשה עם הכיתוב Hennessey, הגלגלים הענקיים הכוללים חישוקי 17" וצמיגי BFGoodrich בקוטר 33". מיגוני הגחון והפגוש הקדמי המאסיבי הכולל כננת מבהירים כי מדובר ברכב שידע להסתדר בכל שטח. הסדנה אינה מפרטת אך מדגישה כי מערכת המתלים טופלה בכדי לעמוד בכל עינוי אפשרי, פס תאורת LED רבת עוצמה התווסף לגג וכיתובים סביב מבהירים כי לא מדובר ב"עוד טנדר של פורד".
מעניין יותר הוא מה שקורה מתחת לחופת המנוע; את ה-V8 בנפח 6.2 ליטר עם 411 כ"ס המוכר מה'ראפטור' כאמור, מחליף כאן V8 בנפח 5.0 ליטר "בלבד", אך בין השאר הודות למגדש על, מערכת יניקה משופרת, מערכת הזרקה חדשה ומתקדמת ועוד, הוא מציע "יותר מ-600 כ"ס". על ביצועים ויכולות אחרות לא דווח, אך בהודעה לעיתונות נמסר המחיר – 73,500$ בארה"ב – ועל הגבלת הייצור ל-500 יחידות בלבד. בפורד סומכים כנראה על החבר'ה מהנסי, שכן ל-VelociRaptor 600 Supercharged אחריות מלאה ל-3 שנים או 36,000 מייל.