ליין חדש של מובילי עפר לג'י.סי.בי.

JCB 3T PT

JCB 3T PT

ג'י.סי.בי. הבריטית (JCB) תחשוף במהלך החודש הבא (פברואר) ליין חדש של מובילי עפר (עגלת שפיכה ממונעת) בטווח המשקלים של 1-10 טון. את מובילי העפר תתכנן ותייצר יצרנית הצמ"ה טרקס (Terex) באמצעות מפעלה שבקובנטרי, אנגליה, כפועל יוצא מהסכם שת"פ בין JCB האנגלית ל-Terex האמריקאית. על פי ההסכם תייצר טרקס את מובילי העפר החדשים מצוידים במנועי JCB וצבועים בצבעי זו האחרונה, שתשווק אותם באמצעות סוכניה ונציגיה בבריטניה תחילה ובשלב מאוחר יותר ברחבי העולם. שתי היצרניות מדווחות כי מדובר בחלק מהסכם לאספקת מנועים על ידי ג'י.סי.בי. לטרקס בהיקף 4.5 מיליון ליש"ט.

Terex TA3s

Terex TA3s

מדובר בהרחבת שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות בתחום מובילי העפר. טרקס משתמשת זה מכבר במנועי JCB Ecomax דיזל עם 74 כ"ס עבור מובילי העפר שלה במשקל 6.0 טון, ובכך הופך ציוד זה לעומד בסטנדרט פליטת המזהמים האירופאי 3B. הבריטים מספקים גם מזה זמן תיבות הילוכים והעברה למובילי העפר של טרקס במשקלי 6.0, 9.0 ו-10.0 טון. ההיצע יכלול כאמור טווח רחב של מובילי עפר שתוכננו לשימוש בתוך ומחוץ למבנים, עם שפיכה לפנים, לפנים ולגובה או הצידה – תלוי בדגם, ועם מנועים שיציעו בין 20 ל-120 כ"ס. כל הכלים החדשים יוצעו עם הילוכי Synchro-Shuttle או מערכות העברת כוח הידרוסטאטיות.
השיווק בבריטניה יחל מיד עם חשיפת ההיצע החדש, כאשר מעט מאוחר יותר אמור להתחיל השיווק דרך סוכני JCB ברחבי העולם. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.