מרצדס ויטו החדש – מעתה גם כ-4×4

Mercedes-Benz Vito 4x4

Mercedes-Benz Vito 4×4


מרצדס השיקה את הויטו החדש באוגוסט האחרון (2014) כדגם שתוכנן מחדש מן המסד, כמקובל – בגרסאות אורך וגובה שונות, ואריאציות סגורות למטען ועם חלונות לנוסעים. עם ההשקה הובטחו גם גרסאות הנעה כפולות, לנדרשים לנוע בדרכים משובשות יותר, אך בעיקר בכבישים מוגבלי אחיזה בשל שלג, קרח או גשמים מרובים.
בעוד שאצלנו עדיין משווק הויטו מהדור הקודם, בעולם כבר נחשפה גרסת ההנעה הכפולה של הויטו החדש; זה עתה הודיעה חטיבת המסחריות במרצדס על תחילת שיווק גרסאות ה-4×4 של הויטו; במרצדס מדגישים כי מעבר ליתרונות הברורים של ההינע הכפול בתנאי דרך כפי שהוזכרו, מדובר גם בשיפור בטיחותי משמעותי בכל הקשור לאחיזה, בלימה והתנהגות גם על כביש רגלי, בתנאים רגילים. לויטו בגרסה כפולת ההנעה שפע מערכות עזר בטיחותיות כסטנדרט, המבטיחות כולן יחד להציע את "הואן הבטוח בשוק כיום". בין היתר תמצאו בויטו 4×4 מערכת EPS אדפטיווית, חלוקת עוצמת בלימה אלקטרונית, בקרת אחיזה אלקטרונית בכל הגלגלים, בקרת שליטה דינאמית ומערכות נוספות שכולן יחד מבטיחות התנהגות כביש חסרת תחרות בסגמנט, העברת כוח יעילה אל הקרקע ויציבות גבוהה גם בתנאי אחיזה רעועים או בעת גרירת נגרר.
Mercedes-Benz Vito 4x4

Mercedes-Benz Vito 4×4


מרצדס ויטו החדש מוצע בכמה גרסאות מנועים, כאשר החדשה והעדכנית שבהן היא גרסת ה-119 BlueTEC, המציעה ממנוע 4-צילינדרים מתקדם ונקי בנפח 2.15 ליטרים הספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מקסימאלי של כמעט 45 קג"מ. מנוע זה עומד כבר עתה בתקני יורו-6 העתידיים והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת מסוג 7G-TRONIC PLUS הכוללת 7 מהירויות. במרצדס טוענים כי גרסה זו מסוגלת למהירות מרבית של כ-200 קמ"ש ומציעה צריכת דלק ממוצעת של 15.6 ק"מ לליטר, לטענת היצרנית. מנועים נוספים שיוצעו בשלב ההחדרה הראשוני הן מנועי 136 ו-164 כ"ס מוכרים.
הויטו כפול ההנעה שוקל רק כ-50 ק"ג יותר מגרסאות הנעה אחוריות מקבילות. ההיצע יכלול בשלב ראשון גרסאות ואן סגורות או עם חלונות לנוסעים, ושילוב ביניהן (סגור מאחור ועם חלונות מלפנים), 3 אורכי מרכב שונים בטווחי משקל עצמי של 2.8 עד 3.05 טון. לפניה ליבואנית מרצדס לארץ, לחצו כאן