משאית הצעצוע של פורד

Ford F-750 Tonka Dump Truck

Ford F-750 Tonka Dump Truck


פורד מציגה משאית קלה במתבססת על סדרה F-650/F-750 החדשה ל-2016, בשם F-750 TONKA. צריך להיות אמריקאי בכדי להבין במה מדובר; המשאית עם הארגז המהפך מיוצרת בשיתוף פעולה של פורד עם יצרנית הצעצועים האמריקאית הוותיקה והנודעת Funrise Toy Corporation, יצרנית מותג הצעצועים TONKA – צעצועי משאיות, כלי צמ"ה ועוד מפלסטיק שהפכו שם נרדף לצעצועים עמידים, שורדים והמסוגלים לשאת כל התעללות כפי שילדים יודעים לייצר. טונקה הוא מותג שמוכר לכל ילד אמריקאי מזה כ-60 שנה, ואם ההשראה ליצירת הדגמים הגיע לא פעם מפורד, הרי שעם המשאית המיוחדת המככבת כאן – ההשראה מגיעה מיצרנית הצעצועים דווקא.
Ford F-750 Tonka Dump Truck

Ford F-750 Tonka Dump Truck


פורד F-750 TONKA צבועה כמובן ב'צהוב-טונקה' אופייני. החזית בשחור – וכך חלקים נוספים במשאית – נצבעו אף הם בהשראת הצעצוע. הארגז המהפך הוא אמיתי ומוצע כאן על ידי חברת Truck Tech Engineers המתמחה בכך. "גם פורד וגם TONKA ממשיכות לקבוע את הסטנדרט בכל הקשור למשאיות קשוחות באמת – הן משאיות צעצוע והן משאיות אמיתיות" אומר ג'ון רופרט, מנהל המכירות והשיווק של אגף הרכב המסחרי בפורד עם חשיפת הפורד F-750 TONKA. "אנשים מכל הגילאים סמכו תמיד על דגמי ה-F של פורד – או הדגמים המוקטנים של טונקה – שיבצעו עבורם את העבודה, גם הקשוחה ביותר, ואין זה משנה אם מדובר באתר בניה או בארגז החול"… סגנית נשיאת חברת Funrise Toy Corporation, יצרנית צעצועי TONKA – קתי הוק, מוסיפה כי "השקת הפורד F-750 TONKA מהווה תזכורת נעימה עבור רבים מבעלי רכב עבודה של פורד, שה"משאית" הראשונה שלהם היתה מתוצרת TONKA"…
Ford F-750 Tonka Dump Truck

Ford F-750 Tonka Dump Truck


סדרת דגמי ה-F הגדולים החדשה – ה-F-650/F-750 היא סדרת המשאיות הקלות הנמכרת ביותר בארה"ב, כבר 30 שנה. דגמים אלו מוצעים במגוון תצורות, המשלבות כמה אורכי בסיס גלגלים, כמה סוגי תאי נוסעים וכמה מרכבים שונים. ה-F-750 TONKA מתבססת על השלדה המאסיבית ביותר בהיצע, ומסוגלת לפיכך להוביל עד 7.7 טון מטען בארגז, ולהגיע למשקל כולל של עד 15 טון. המנוע כאן הוא 6.7 ליטר טורבו-דיזל V8 מסדרת ה-Power Stroke של פורד עם 330 כ"ס, והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.
פורד F-750 TONKA לא ייוצר באופן סדרתי, והדגם היחיד – הפועל והמתפקד – מיועד לצורך יחסי ציבור, ויחל בקרוב בסבב ארוך ברחבי ארה"ב וקנדה, באולמות תצוגה, תערוכות ועוד אירועים מושכי קהל. דגמי הפורד F-650/F-750 החדשים ל-2016, לעומתו, ישווקו החל מהקיץ הקרוב באופן סדרתי.
Ford F-750 Tonka Dump Truck

Ford F-750 Tonka Dump Truck