הטנדר של מרצדס – עוד פרטים

Mercedes-Benz Pick-up

Mercedes-Benz Pick-up


כניסתה הצפויה של מרצדס לתחום הטנדרים מעוררת עניין רב ברחבי העולם, כאשר בתוכנית להציע טנדר של ממש, המיועד לעבודה, כמתחרה במובילים בקטגוריה; הטנדר המיועד של מרצדס יתחרה מול להיטי מכירות מוכחים כמו איסוזו D-Max, טויוטה BT, פולקסווגן אמארוק, ניסאן נבארה וכמובן – מלך המכירות העולמי בסגמנט – הטויוטה היילקס. בנוסף לפרטים נוספים נחשפות 2 תמונות חדשות של הטנדר המיועד, כמו התמונה הראשונה שנחשפה – גם כאן מדובר על איורים, אך ניתן להבין מהם את רוח הדברים והכיוון אליו הולכים אנשי היצרנית משטוטגרט עם הטנדר המיועד שלהם. כשם נבחר צירוף האותיות GLT, לציון הסדרה שלפחות בהתחלה תוצע עם מגוון מנועים ותיבות הילוכים לבחירה, וככל הנראה גם בכמה אופציות מרכב שונות (חד, וחצי ודאבל קבינה).
Mercedes-Benz Pick-up

Mercedes-Benz Pick-up


כפי שכבר חשפנו עם המידע הראשוני שהבאנו כאן אודות הטנדר של מרצדס, אכן יתבצע הייצור בשיתוף פעולה עם ניסאן, כאשר כפלטפורמה תשמש פלטפורמת הניסאן נבארה החדש. מידע זה מגיע ממרצדס עצמה, וכבתחילה – כך גם היום זה נשמע הגיוני. בשלב מסוים במפעל המשותף יוסט קו ייצור הטנדר של מרצדס לאולם נפרד, ואז יבוצעו בשלדה שיפורים ושינויים מסוימים, וכמובן יישתלו בה מנועים ומערכות העברת כוח של מרצדס. בסופו של דבר יולבש מרכב אופייני למרצדס עם תא נוסעים אופייני אף הוא, יש להניח שמאובזר ויוקרתי יותר.
"לא נייצר טנדר-בוקרים שמן עבור ארה"ב" אומר בראיון למגזין הרכב הבריטי CAR מנהל חטיבת הרכב המסחרי במרצדס, פולקר מורנהינווג. "אחרי הכל, שלושת הגדולות – פורד, GM/GMG וראם – כבר מחזיקות כ-90% משוק הטנדרים הגדולים בארה"ב, העומד על כ-2 מיליון בשנה. בסביבה כה עוינת מדובר במאבק סיזיפי וכמעט בלתי אפשרי לחבר'ה חדשים בשכונה, כמונו". מורנהינווג מסביר כי גודש הסגמנט הופך את הכניסה אליו למאבק ותחרות שלא בטוח כלל אם תשתלם בסופו שלדבר, ומכאן נובעת הסיבה למה להיכנס דווקא לסגמנט הטנדרים הבינוניים. טנדרים אלו – לפחות הגרסאות היותר מאובזרות שלהם – הפכו זה מכבר למצליחים מאוד ונחשבים לרכב פרימיום ומשפחתי מעבר להיותם כלי עבודה בסיסיים. זאת אומרת, במרצדס מאמינים שטנדר עבודה – שגם נהנה מתדמית, מראה ונוכחות יוקרתית, בהחלט יכול להיות יריב ראוי אל מול השולטים בקטגוריה. בשווקים אליהם מכוונים במרצדס עם ה-GLT המיועד – בראשם דרום אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון – יש דרישה גוברת לטנדרים איכותיים ומאובזרים, כאשר הבסיס התכליתי והיכולת לעבוד עדיין מהווים תנאי סף להצלחה. במרצדס מבטיחים כי החומרים בהם ישתמשו לייצור ודיפון ה-GLT המיועד יהוו סטנדרט חדש בקטגוריה.
יצרני הטנדרים הבינוניים בגודלם הגדולים ביותר הם (בסדר יורד) טויוטה, המוכרת כ-700,000 היילקסים בשנה (יחד עם גרסתו האמריקאית ה-Tacoma), ניסאן, איסוזו, פורד ו-GM. סך השוק העולמי נעמד בכ-2.3 מיליון יחידות בשנה. פולקסווגן, למעשה המתחרה הקרובה ביותר רעיונית למרצדס GLT המיועד עם האמארוק שלה (שהושק ב-2010) השיגה עד כה נתח שוק של כ-3% בלבד, אך היא במגמת עלייה. במרצדס לא מדברים על תחזית מכירות בשלב זה, אך אנליסטים ומומחי שוק שהתראיינו בנושא לכלי תקשורת שונים מאמינים כי מרצדס לא תמכור יותר מכמה עשרות אלפי טנדרים חדשים בשנה, לבטח לא בתקופה הראשונה לאחר ההשקה. הייצור מתוכנן להתחיל ב-2018 או ב-2019 ויוגבל בתחילה, עד שבמרצדס יצליחו להרים מערך ייצור בי"ל, קרי: הטנדר העתידי ייוצר לא רק בספרד, אלא גם על אדמת אסיה ואולי גם דרום אמריקה.
Mercedes-Benz Pick-up

Mercedes-Benz Pick-up


"הטנדרים המודרניים הופכים דומים יותר ויותר למכוניות נוסעים" מציין פולקר מורנהינווג ממצרדס. "אנו נזרום עם מגמה זו ונציע היצע רחב של יחידות הנעה – מנועים ותיבות הילוכים – יחד עם לפחות 3 רמות אבזור שונות: בסיסית לעבודה, דו שימושית ומפוארת/משפחתית. הצפי שלנו אומר שהגרסאות הדו-שימושיות תהיינה הנמכרות ביותר – כ-50% – כאשר גרסאות הבסיס מחד והפאר מאידך יחלקו ביניהן את ה-50% הנותרים". מרצדס תציע – לפחות בשלב הראשון – רק תצורת מרכב אחת: תא נוסעים כפול עם 4 דלתות.
היצע המנועים יכלול 4 ו-6 צילינדרים, הן בנזין והן דיזל. כסטנדרט יוצע המרצדס GLT עם סרן חי מאחור אך ככל הנראה תוצע כאופציה בתשלום גרסת מתלים נפרדים גם מאחור, בשילוב עם מערכת ההנעה הכפולה המתקדמת של מרצדס (המוכרת גם ממכוניות הנוסעים שלה) – 4Matic. תיבות ההילוכים תוצענה בגרסאות 6 הילוכים ידניים או 7 הילוכים אוטומטיים.
מהידוע בשלב זה צפוי המחיר הבסיסי של הטנדר המיועד של מרצדס לנוע סביב ה-30,000$, שהוא מקביל למחירי גרסאות מאובזרות יחסית של טויוטה, ניסאן וכיו"ב, בתצורת דאבל קבינה, 4×4. "לקוחות רבים מצפים ל"מרצדס של הטנדרים הבינוניים", אומר מורנהינווג למגזין CAR. "אנו ניתן להם בדיוק את מה שהם מבקשים בסגמנט, קרי: טנדר ברמת גימור ואבזור גבוהים, המילה האחרונה בבטיחות ונוחות והתנהגות כביש ושטח חסרת פשרות. העיצוב יהיה פשוט ונקי אך הוא יהיה גם שימושי והטנדר העתידי שלנו יציע את מרווח הפנים הטוב ביותר עבור היושבים מאחור".