Iveco New Daily Electric

איווקו דיילי חשמלי

Iveco New Daily Electric

Iveco New Daily Electric


איווקו משיקה באיטליה את ה-Daily Electric – רכב מסחרי המונע חשמל – בגרסתו הסדרתית עבור השוק האירופאי, זאת כשנה לאחר השקה סלקטיבית ללקוחות נבחרים לצורך בחינה וניסוי. מדובר בגרסה של האיווקו דיילי החדש המוכר זה מכבר, עם ההתאמות הנדרשות להינע חשמלי, בכלל זה החלפת מיכל הסולר בצבר מצברים נטענים. אלו מתיימרים לעמוד בכל תנאי מזג אוויר – מקור ועד לחום קיצוניים – והם ניתנים למחזור ב-100%, טוענת היצרנית. מערכת הטענה מהירה מאפשרת טעינת המצברים תוך שעתיים בלבד.
Iveco New Daily Electric

Iveco New Daily Electric


איווקו מציעה את הדיילי החשמלי בגרסאות נוסעים ובגרסאות מטען, עם אורכי בסיס גלגלים שבין 300 ל-410 ס"מ, כולל בגרסת שלדה עליה יכול הלקוח להתקין ציוד והתקנות שונות. המנוע החשמלי מוצע עם הספק של 60 או 80 קילו-ואט (כ-82 או כ-109 כ"ס) וניתן להזמין את הוואן החשמלי עם צבר מצברים יחיד, זוג או שלושה. הדיילי החשמלי מאפשר משקל כולל מותר של עד 5.6 טון ונפח הטענה מרבי של עד 19.6 מ"ק.
איווקו דיילי החשמלי מיועד בראש ובראשונה לפעול במרכזי ערים באירופה, שם הופכת הכניסה לכלי רכב עם מנועי בעירה פנימית למוגבלת יותר ויותר. בנוסף מיועדת הגרסה החשמלית של האיווקו לכל סוג עבודת הובלה – מטען או אנושי – המתבצע בתוככי הערים או בסמוך לריכוזי אוכלוסייה, תנאים בהם לשקט ולהיעדר הזיהום יתרונות מהותיים. גרסאות לתכונות אלו של רכב חשמלי.
Iveco New Daily Electric

Iveco New Daily Electric


טווח נסיעה מרשים של עד 280 ק"מ בין טעינות הופך את ה-Daily Electric ליעיל ומותאם לטווח רב של משימות, בכלל זה חלוקת סחורות גם אל ומתוך העיר, על אחת כמה וכמה בתוך העיר.
איווקו דיילי החשמלי מוצע עם 2 מצבי נסיעה, לבחירת הנהג: Eco ו-Power. הראשון מיועד למשימות ללא מטען, נסיעות מנהלתיות או כל נסיעה בה לא נדרש מלוא הספק המנוע. במצב Power מומלץ להשתמש בעומס מלא, נסיעות בעליה, או בכל נסיעה בה נדרשת מלוא עוצמת המנוע.
Iveco New Daily Electric

Iveco New Daily Electric


איוקו מציידים את הדיילי החשמלי – שבנסיעה כמעט ואינו משמיע רעש – במערכת התרעה בפני הולכי רגל, המתריעה בקול בפני הנהג כאשר הולך רגל נכנס למסלול התנגשות. מערכת זו נכנסת לפעולה אוטומטית בטווח המהירויות שבין 0 ל-30 קמ"ש, ומפעילה בעת הצורך את מערכת הבלמים – עד לעצירה מוחלטת – במידה והנהג מתעלם מאיתותי ההתרעה. עיצוב הפנים מתבסס על המוכר מהדיילי החדש, עם התאמות נדרשות; צג מגע גדול (7") מאפשר תפעול מערכות רבות כמו גם קבלת נתונים על הרכב – מצב טעינה, צריכה, הספק וכיו"ב. גם מערכת הניווט האינטגראלית מוצגת מעל למסך זה.
לקבלת פרטים נוספים אודות האיווקו דיילי החשמלי, ניתן לפנות ליבואנית איווקו לארץ, בלחיצה כאן
Iveco New Daily Electric

Iveco New Daily Electric