Mack Super-Liner Special

המשאית היקרה בעולם

Mack Super-Liner Special

על בסיס Mack Super-Liner יצרו אנשי מאק באוסטרליה את המשאית המפוארת וכנראה היקרה בעולם


המשאית שלפניכם היא ככל הנראה המשאית הסטנדרטית – קרי: סוס גורר מרמה 8 האמריקאית – היקרה אי פעם. למרות שהמחיר לא פורסם באופן רשמי, הערכות שונות מדברות על עלות של לא פחות ממיליון דולר, אם לא מעבר לכך. המחיר, אגב, מתייחס ל'סוס' הגורר בלבד – לא לנגרר…
הכל החל כאשר שליט מדינת ג'וחור במלזיה – הסולטן איברהים איסמאיל – הידוע כחובב רכב בכלל ואופנועים בפרט, רצה רכב שמתאים להוביל את סירת המירוצים האימתנית שלו ברחבי מלזיה, בין החופים השונים. ממדי ומשקל הסירה דורשים רכב גורר מיוחד, והטבעי ביותר הוא 'סמי טריילר'…
Mack Super-Liner Special

המזמין: הסולטן איברהים איסמאיל, שליט מדינת ג'וחור במלזיה


הסולטן פנה אל יצרנית המשאיות האמריקאים מאק (Mack) דרך הסניף האוסטרלי שלה, וביקש מהדורה מיוחדת במיוחד עבורו של המאק סופר-ליינר (Super Liner) המיוצרת גם באוסטרליה. קשה למצוא יחסי ציבור טובים יותר, ומכאן ברור שבמאק קיבלו על עצמם את המשימה המאתגרת בהתלהבות. המטרה היתה לייצר משאית התפורה על-פי גחמותיו ודרישותיו של הסולטן, כמובן כאקזמפלר יחיד, ועם בונוס בצורת תקציב בלתי מוגבל.
Speedboat

סירת המירוץ האימתנית של הסולטן ממלזיה, ה"תירוץ" לבניית ורכישת המשאית המיוחדת


המאק סופר-ליינר המיוחדת צוידה במנוע מאק MP-10 בנפח 16.1 ליטרים, 6 צילינדרים ועם לא פחות מ-695 כ"ס. הצביעה החיצונית בכחול-לבן-אדום תואמת את צבעי הדגל של מדינת ג'וחור במלזיה והפנים כולו עבודת יד בהתאמה מיוחדת, עם כל פינוק שניתן לחשוב עליו. "התוספות ה'פרועות' והיוקרתיות ביותר המקובלות באוסטרליה הן מיקרוגל או מקרר קטן" אומר דין בסטוויק, סגן נשיא מאק-אוסטרליה, אליו פנה הסולטן עם בקשתו. "מעולם לא נתקלנו ברשימת בקשות או דרישות כפי שהוד מעלתו ביקש מאתנו להסב ולהתקין במשאיתו. אין ספק שזו המשאית המפוארת ביותר שנבנתה אי פעם באוסטרליה – וסביר להניח שגם בעולם כולו", הוא מציין.
Mack Super-Liner Special

סמל Mack המפורסם צופה בזהב, כיאה למשאית של סולטן…


מאק אוסטרליה העמידה צוות מיוחד של 35 עובדים מיומנים לעבוד על המשאית ולהתאימה לסטנדרט המאפיין יותר מכונית רולס-רויס מרכב לעבודה. רשימת התוספות וההתאמות המיוחדות תואמות את המקובל בוילה מפוארת. הנה כמה פנינים מהרשימה האינסופית: הצביעה הייחודית, כמובן, בוצעה ידנית ובכמה שכבות; חלקים רבים צופו זהב טהור, בראשם כמובן סמל הבולדוג המפורסם של מאק בחזית; כל הפנים צופה פורניר עץ יקר בעבודת יד ועור איכותי; זה האחרון נתפר בחוט מוזהב מיוחד ידנית – עם לא פחות מ-72,000 תפרים, להשלמת כל עבודת העור בקבינה; 6 מצלמות סביב מעניקות שדה ראיה של 360 מעלות, המוקרן אל אחד משני מסכי המגע הגדולים בקבינה; מטבחון הכולל את כל הציוד, בכלל זה משטח משיש יוקרתי; מנגל נשלף; ערכת קונסולות ומשחקי מחשב מוסלקים במגירה ועוד.
Mack Super-Liner Special

סביבת הנהג נתפרה לפי טעמו האישי של הסולטן, הכל בעבודת יד, תוך שימוש בחומרי הגלם האיכותיים (והיקרים…) ביותר


בסופו של תהליך מסר צוות מיוחדת את המשאית לידי הסולטן במלזיה, לאחר שינוע באוניה מבריסבן באוסטרליה ולאחר ביצוע נסיעות מבחן קפדניות במלזיה – עם הנגרר המיוחד עליו סירת המירוץ הענקית. אחלה מתנה, לא?…
Mack Super-Liner Special

ה'סלון' במשאית המיוחדת. דיפוני העור כוללים לא פחות מ-72,000 תפרים שנתפרו ביד עם חוט מוזהב…