Oberaigner Sprinter 6x6

מרצדס ספרינטר לכל משימה

Oberaigner Sprinter 6x6

משאית קלה לשטח קשה עם הינע 6×6 על בסיס אובראייגנר האוסטרית


סדנת אובראייגנר האוסטרית (Oberaigner) מציעה ליין חדש של רכבי שטח קשוחים למשימות מיוחדות המתבססים על מרצדס ספרינטר. הסדנה מתמחת בהסבת כלי רכב מסחריים שונים לרכבי שטח ולכלי רכב מיוחדים ומציעה מעתה גרסאות שטח קשוחות במיוחד של המרצדס ספרינטר, עבור אלו שהספרינטר 4×4 הסטנדרטי אינו מספיק. גרסאות ה-6×6 הנשענות על 3 סרנים פותחו במטרה לאפשר ניוד מטען או תוספות ברכב במשקל של עד 4.0 טון עם רכב מסחרי קומפקטי יחסית, ולדברי אנשי הסדנה מבנה זה נותן את המענה היעיל והטוב ביותר לדרישה זו.
סדנת Oberaigner החלה להסב כלי רכב מסחריים לרכבי שטח עוד בשנת 1977, כאשר שימשה כסוכנות ומוסך מורשה של מרצדס בעיירה Rohrbach באלפים האוסטריים. הדרישה מצד לקוחות פרטיים, יערנים, חקלאים כמו גם גופים מוניציפאליים לרכבי שטח מיוחדים שיצליחו להתמודד עם תנאי השטח המשופעים והקשים, בעיקר בחורף, הולידה עוד ועוד הזמנות להסבה מיוחדת לפי דרישות הלקוח. הסדנה התמחתה בהסבת כלי רכב סדרתיים של מרצדס בעיקר, שלא הוצעו על ידי היצרנית עם הינע כפול או כרכבי שטח, ועם השנים הפכה לשם דבר בתחום, עם ליין שלם של כלי רכב מסחריים מוסבים – הן להינע כפול והן להינע 6×6. בנוסף עוסקת הסדנה גם בבניית והתאמת כלי רכב לייעוד מיוחד, כמו כבאיות, משאיות קלות ועוד.
Oberaigner Sprinter 6x6

רכב כיבוי עם יכולות שטח מיוחדות על בסיס מרצדס ספרינטר המוסב להינע 6×6 של אובראייגנר


למרצדס ספרינטר המוסב להינע 6×6 עד 5 נועלי דיפרנציאל, לפי הדרישה והזמנת הלקוח, זאת אומרת שעם כל הנעילות מדובר בהעברת כוח אל כל הגלגלים בעת ובעונה אחת. צמד הסרנים האחוריים מותקנים לשלדה באמצעות מערכת תושבות וזרועות מוגנות בפטנט, במטרה לאפשר מגע מתמיד של כל הגלגלים עם הקרקע – עם או בלי מטען. יחס העברה סופי קצר במיוחד של 2,85:1 אמור להקל על העברת הכוח אל הקרקע סאופן מיטבי.
Oberaigner Sprinter 6x6

רכב הטיולים האולטימטיבי? Motor Home עם יכולות שטח על בסיס הספרינטר 6×6 המוסב של אובראייגנר


כבסיס לספרינטר 6×6 של אובראייגנר משמשים מרצדס ספרינטר 519 CDI עם 190 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 5 מהירויות. הסדנה מוציאה משעריה גרסאות חד קבינה או דאבל-קבינה ושלדה חשופה, להתאמה על ידי הלקוח או יצרניות מתמחות שונות. לספרינטר המוסבת משקל כולל מותר של 7.0 טון – כ-2.0 טון יותר מהגרסה הסטנדרטית המקבילה של הספרינטר, עם ההינע האחורי בלבד. הספרינטר 6×6 של אובראייגנר מוצע עם 2 אורכי בסיס גלגלים לבחירה – 329 או 395.2 ס"מ, כאשר המשקל העצמי ללא מרכב הוא 3.000 ו-3,100 ק"ג, בהתאמה.
הסבת מרצדס ספרינטר 519 CDI לואן עם 6 גלגלים מונעים תעלה כ-48,000 יורו. אל סכום זה יש להוסיף כמובן את מחיר הספרינטר הסטנדרטי, ואת מחיר ההסבה וההתאמה הסופית לייעודו החדש.
Oberaigner Sprinter 6x6

רכב המשמש כמעבדה ניידת על בסיס הספרינטר 6×6 של אובראייגנר