MAN TGX D38 4x2

חידושי מ.א.ן ל-2016

יצרנית המשאיות הגרמנית מ.א.ן (MAN) הודיעה על שדרוג ושיפור שתי סדרות משאיות לקראת שנת 2016. הראשונה היא ספינת הדגל בסדרה הכבדה TGX – ה-TGX D38 – שעיקר החדשות לגביה מתייחסות לשדרוג במערכות הבטיחות שתוצענה כסטנדרט. בדגמי 2016 תוצענה מערכת חיישני גשם ואורות אוטומטית, כאשר התאורה מתבססת מעתה על טכנולוגיית ה-LED.

MAN TGX D38 4x2

משאית MAN TGX D38 4×2


תיבת ההילוכים TipMatic TX המוצעת עם ספינת הדגל TGX D38 עברה שדרוג ושיפור ניכרים, טוענים במ.א.ן ויחד עם מערכות בקרת שיוט ותכנון מחדש של יחסי ההעברה הנמוכים (לעבודה במהירות נמוכה במיוחד, במלוא העומס) מבטיחים חיסכון ניכר בצריכת הדלק כמו גם בעלויות הטיפולים. נתונים מדויקים לא פורסמו.
מ.א.ן חושפים עוד את גרסת השלדה בעלת ארבעת הסרנים של סדרת ה-TGS המיועדת להתקנת מערבל בטון, ותוכננה ככזו מן המסד. מדובר במ.א.ן TGS 32.400 8×4 BB שדיאטה חריפה הורידה ממשקלה משקל השווה לכחצי מ"ק בטון (מחושב לפי 2.35 טון/מ"ק). במילים אחרות: בכל נסיעה מאפשרת המשאית החדשה להוביל חצי מ"ק נוסף של בטון, שבחישוב יומי ומעבר לכך – מדובר בחיסכון משמעותי בעלויות הכוללות שכן באותה כמות הנסועה מועבר יותר בטון.
משאית MAN TGS 32.400 מערבל בטון

משאית MAN TGS 32.400 מערבל בטון


הורדת המשקל הצליחה הודות לשימוש בפלדה חזקה יותר המאפשרת שימוש בקורות דקות יותר בכדי לקבל את אותו החוזק. המשאית ללא יחידת המערבל שוקלת 9,360 ק"ג בלבד. המנוע מייצר 400 כ"ס והוא מצויד במערכת הזרקה בלחץ גבוה במסילה משותפת. המנוע מעביר את כוחות אל הסרנים האחוריים באמצעות תיבת TipMatic המכויל אף היא במיוחד לפי הדרישות המיוחדות של מערבלי בטון. חישוקי אלומיניום (!) תורמים את שלהם לחיסכון במשקל וכך הצמיגים שהם במידה 315/80 R 22.5 כאן. מיכל הדלק מכיל 300 ליטרים בלבד ומיכל האוריאה 35 ליטרים. מערכת הפליטה (תקני Euro 6) מאחורי הקבינה פולטת את הגזים כלפי מעלה, במטרה למזער את כמות האבק העולה באתרי העבודה האופייניים למשאית בטון.
יבואנית משאיות מ.א.ן לארץ היא חברת מכשירי תנועה.