תיבת הילוכים וולוו I shift crawler

וולוו: תיבת הילוכים חדשה (וידאו)

וולוו FMX עם תיבת הילוכים I shift crawler

וולוו FMX עם תיבת הילוכים I shift crawler


וולוו מרחיבה את אפשרויות בחירת תיבות ההילוכים למשאיותיה עם הוספת תיבת I Shift Crawler להיצע. מדובר בתיבה אוטומטית הכוללת גם הילוכי זחילה, למטענים כבדים במיוחד או לנסיעה בעומס מלא, גם בתנאי שטח קשים, אך באיטיות מרבית. התיבה החדשה הנה גרסה של תיבת ההילוכים I shift החדשה של וולוו, שהוצגה לפני קרוב לשנתיים.
תיבת הילוכים וולוו I shift crawler

תיבת הילוכים וולוו I shift crawler


תיבת ההילוכים החדשה I Shift Crawler מתאימה לסדרות המשאיות הכבדות של וולוו: FH, FM ו-FMX ומיועדת כאמור לנדרשים לעבוד בתנאי קיצון, בעיקר בהובלת מטען כבד בעלייה. לתיבה מצב 'זחילה' המאפשר נסיעה במהירויות של 0.5-2.0 קמ"ש והיא מותאמת להתמודד עם מטען כולל של עד 325 טון. בוולוו טוענים כי התיבה חזקה ועמידה מספיק להתמודד עם משקל מרבי שכזה גם בזינוק מעמידה בעלייה. "עם הוספת תיבת ה-I Shift Crawler אנו פותחים חלון אפשרויות ושימושים חדש ורחב מאי פעם עבור משאיות כבדות", מסביר פטר הארדין, אחראי פיתוח וייצור המשאיות מהסדרות FM ו-FMX. "עם תיבה זו מתאפשרת נסיעה איטית במיוחד – הן לפנים והן לאחור – עם מטען מלא ובעומס מלא, גם בתנאי שטח המקשים על התנועה, והיא מאפשרת למפעיל שליטה קלה ונוחה מאי פעם במשאית בתנאים אלו". עוד מודגש כי בתנאי דרך חלקלקים ובעלי אחיזה מוגבלת מאפשרת התיבה החדשה שליטה טובה ובטוחה יותר במשאית, בעיקר בנסיעות במהירויות הנמוכות, ובעומס מלא. תכונות כאלו מבוקשות בין היתר בעת הובלת ופריקת ציוד כבד בשטח, כניסה מדויקת לעמדת העמסה בתנאי שטח לא נוחים ובכל מצב בו נדרש תמרון מדויק ואיטי בעומס מלא.
וולוו FH עם תיבת I shift crawler

וולוו FH עם תיבת I shift crawler


תיבת ה-I Shift Crawler החדשה מותאמת כמובן גם לנסיעות מהירות על דרכים סלולות. יתרונה ביכולת לתפקד גם במצבי קיצון, כאמור, ואת זאת היא עושה בין היתר באמצעות ה"מוח" הממוחשב שלה; אל יחס ההעברה הסופי הקצר יותר – המוצע עם המשאיות שתוזמנה עם תיבת ה-I Shift Crawler החדשה – מצטרף ניהול תיבה המותאם לעומס וליחסי ההעברה יחד עם מהירות פעולת המנוע, במטרה להציע מומנט אופטימלי בכל מצב, קרי: ניצול מנוע מיטבי. תיאום בין המנוע לתיבת ההילוכים חשוב הן בכדי לצרוך מינימום דלק הנדרש למשימה והן בכדי למזער עומסים מיותרים על יתר מערכות העברת הכוח. וולוו מציעה את תיבות ה-I Shift Crawler עם שני מצבי נסיעה לפנים או מצב אחד, וכנ"ל לאחור.