פיאט Talento

פיאט Talento – רכב מסחרי חדש

פיאט Talento

פיאט Talento

פיאט חושפת את ה-Talento – רכב מסחרי חדש המחליף את הסקודו הוותיק והממלא את הפער בין הפיאט דובלו לפיאט דוקאטו. השם Talento אינו חדש בפיאט, והוא שימש את הגרסאות הקצרות בדור הראשון של הפיאט דוקאטו (בין השנים 1981-1993). ואם הטאלנטו מזכיר לכם משהו, זה לא במקרה; המסחרית החדשה בקטגוריית ה-2.8 טון מתבססת על הרנו טראפיק החדשה, ששיווקה אצלנו החל בסוף 2015.

Fiat Talento 1981-1993

פיאט כבר הציעה Talento בעבר, בין השנים 1981-1993; כך כונו הגרסאות הקצרות של הפיאט דוקאטו בשעתו

למעשה, לומר "מתבססת" יהיה בגדר הפרזה שכן מדובר ברנו טראפיק לכל דבר ועניין, כאשר רק הלוגו ועוד כמה מאפינים עיצוביים בחזית מבדילים בין הפיאט טאלנט החדשה לבין הטראפיק. אגב, בסוף שנה זו יוצג גם המחליף של הניסאן NV300 (ניסאן היא חברה-אחות של רנו) והוא יתבסס אף הוא על הרנו טראפיק.
בניגוד למה שהורגלנו אליו מפיאט בשנים האחרונות, בעקבות שיתוף הפעולה עם קבוצת פיז'ו-סיטרואן בייצור מסחריות, כאן לא מדובר בואריאציה של פיאט לרכב בו היתה שותפה מלאה בפיתוחו, אלא ב'אוריגינל'; שיתוף הפעולה בין פיאט לרנו-ניסאן הסתיים וכך מוצאת עצמה פיאט ללא שותפים לדרך בסגמנט זה, ופונה לרכוש רכב "מן המדף". מאחר ולתכנן רכב מן הבסיס הוא עניין יקר מאוד, החליטה פיאט בשלב זה אמנם להציע מסחרית בגודל זה משל "עצמה", אך העדיפה לרכוש אותה מרנו – אצלה היא מיוצרת מ-א' ועד ת'. פיאט סקודו, אותו הטלנטו מחליף, היה זהה לסיטרואן ג'אמפי ולפיז'ו אקספרט.
בדומה לקהל היעד אליו מכוונים רנו עם הטראפיק כך פונה גם פיאט עם ה-Talento החדש לנדרשים לרכב מסחרי נוח ומרווח יחסית, הפועלים הן באיזורים עירוניים והן נדרשים לגמוע מרחקים. היצע המנועים דומה למוכר מהרנו טראפיק, קרי: הספקים מ-90 ועד 145 כ"ס. פיאט תציע את המסחרית החדשה בתצורת ואן סגור, מוביל נוסעים (אוטובוס זעיר), ארגז עם תא נוסעים כפול ושלדה חשופה עם קבינה רגילה או קבינה כפולה. מיבואנית פיאט לארץ לא נמסרו פרטים אודות התוכניות לייבא מתחרה חדש זה בקטגוריה. השיווק באירופה כבר החל.