משאית פירקית וולוו A60H

ההפתעה הגדולה של וולוו ב-Bauma (וידאו)

משאית פירקית וולוו A60H

משאית פירקית וולוו A60H


וולוו החלה לרמוז עם תחילת השנה ותחילת ה'באז' לקראת תערוכת Bauma 2016 החשובה על השקת "הפתעה גדולה" בתערוכה, כאשר מהר מאוד התברר כי מדובר במשאית פירקית כל-חדשה, הגדולה אי פעם בהיצע ענקית ציוד מכני הנדסי השבדית. לוולוו A60H – שם הדגם החדש – יכולת הטענה של 55 טון עפר בקירוב, למעשה, עם השקתה גוזלת הוולוו A60H החדשה את תואר "המשאית הפירקית הגדולה בשוק" מ-Bell B50D שמציעה כושר נשיאה של קצת יותר מ-45 טון. נציין כי לא מזמן השיקה Bell הדרום אפריקאית את ה-B60E לה קיבולת של כ-60 טון, אך מדובר בשעטנז המשלב בין משאית מכרות למשאית פירקית, ולה 2 ולא 3 סרנים.

המשאית הפירקית הגדולה מיועדת לעבוד במכרות, מחצבות או בפרויקטים של עבודות עפר בקנה מידה גדול. בוולוו טוענים כי השוק מראה דרישה גוברת לציוד גדול מחד, אך יעיל וחסכוני יותר מאידך, במטרה לאפשר סבבי עבודה קצרים, עם יותר מטען וחסכוניים יותר. על כל פנים, עד שהמתחרות יתעשתו ויגיבו עם ציוד מתחרה מטעמן – וולוו מציעים כרגע את המשאית הפירקית הגדולה בשוק.
משאית פירקית וולוו A60H

משאית פירקית וולוו A60H


לוולוו A60H מנוע וולוו בנפח 16.0 ליטרים המייצר כאן 512 כ"ס. תיבת ההעברה היא אוטומטית והותאמה – על-פי וולוו – לייעודה החדש, הכולל התמודדות עם הספקים, מומנט וכוחות גבוהים משמעותית מהמוכר בתחום. כרכב האמור לדעת לשנע כמויות עפר גדולות ומשקל גבוה גם בשטח קשה לתנועה, מוצעים כאן דיפרנציאלים הננעלים ב-100%, היגוי (פירקי) הידרו-מכאני ומערכות עזר מגוונות, הכוללות בין היתר מערכות נגד החלקה, עזרה בזינוק בעלייה, חלוקת עומס, בקרת עומס ומשקל, מערכת מיתלים הידראוליים אקטיבית ועוד.