פולקסווגן קראפטר 2017

פולקסווגן קראפטר חדש ל-2017

פולקסווגן קראפטר 2017

פולקסווגן קראפטר 2017

פולקסווגן שחררה זה עתה מספר איורים ופרטים נוספים אודות הקראפטר הכל-חדש, הצפוי להגיע אל אולמות התצוגה עוד לפני סיום שנה זו. בספטמבר תיערך ככל הנראה ההשקה הרשמית של הקראפטר החדש – הרכב המסחרי המגודל של פולקסווגן (יוצע במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון), שהבולט מכל הוא העיצוב החדש, המיישר קו עם קו העיצוב העדכני של פולקסווגן, קו שראינו כבר באגף המסחריות, עם השקת פולקסווגן טרנספורטר החדש.
כטרנד ההולך ונעשה מקובל כיום, בעיקר בכלי רכב המיועדים לעבודה, כך מצהירים גם בפולקסווגן שהקראפטר החדש "תוכנן בעזרת תגובות, הערות ובקשות מלקוחות". בפולקסווגן לקחו מגמה זו צעד נוסף לפנים, ועל סמך הצהרות היצרנית אנשי מחלקת הפיתוח של אגף המסחריות בחברה מצטרפים מזה חודשים ארוכים באופן ספונטני אל בעלי ונהגי הקראפטר הנוכחי, בזמן ובסביבת העבודה שלהם, ושואלים ומתחקרים אותם לגבי בקשות, בעיות, דרישות נוספות, רעיונות וכיו"ב הצעות לשיפור בכל היבט וסעיף ברכב. התוצאה, שנראה כאמור בתוך זמן קצר, אמורה להציע הנדסת אנוש, נוחות בעבודה ויעילות גבוהות במיוחד.
בניגוד לקראפטר העדכני, שהיה למעשה אח תאום של המרצדס ספרינטר ופותח ברובו על ידי מרצדס, הקראפטר החדש ל-2017 הוא פרי פיתוח וייצור מלא של פולקסווגן, ללא שותפות.

פולקסווגן קראפטר 2017

פולקסווגן קראפטר 2017

פרטים רבים, בכלל זה המפרט הטכני המלא, טרם פורסמו, אך אנשי פולקסווגן מדגישים כי מדובר ברכב חדש מן המסד ועד לטפחות, עם עיצוב חיצוני חדש, כפי שניתן לראות, אך גם תכנון ועיצוב פנים חדש לגמרי; איכות הגימור ורמת ההרכבה מתיימרות להציב סטנדרט חדש בתחום, כך פולקסווגן.
שיא אחד ישבור הקראפטר החדש ככל הנראה עם השקתו, וזהו מדד ההתנגדות לרוח; בפולקסווגן מצהירים כי לקראפטר הבא יהיה מדד התנגדות לרוח של 0.33 cW שהוא לא רק הטוב בעולם כלי הרכב המסחריים, אלא גם נחשב נתון מצוין עבור מכוניות נוסעים. נתון זה הושג, כפי שמוסבר, לאחר אינספור שעות ניסוים במנהרת הרוח, הדמיות מחשב ובניית עשרות דגמים מוקטנים. ההתנגדות לרוח היא מהמשפיעות המשמעותיות על נתון צריכת הדלק, ולמרות שטרם נחשף רשמית היצע המנועים המפורט שישרת בקראפטר החדש – מובטחת ירידה בצריכת הדלק ביחס לדגמים העכשוויים. מהידוע בשלב זה יושק הקראפטר החדש ככל הנראה עם היצע המנועים המוכר מהטרנספורטר, קרי: טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר שיוצעו בהספקים של 102, 140, 163 ו-177 כ"ס. בדור הבא של הקראפטר תוצע לרוכש הבחירה בין הנעה קדמית (עם מנוע המותקן לרוחב), הנעה אחורית או הנעה כפולה – לפי דרישה (בתוספת מחיר של כ-3,000 יורו באירופה).

פולקסווגן קראפטר 2017

פולקסווגן קראפטר 2017

הקראפטר החדש עוצב תוך מתן דגש רב למגוון השימושים הייעודיים של רכב זה – החל בגרסת שלדה חשופה, כפלטפורמה להתקנת מרכבים חיצוניים, עבור בגרסאות סגורות, להובלת טובין ועד לגרסאות אוטובוס זעיר ארוכות במיוחד. הכל צריך להתאים לאותה הפלטפורמה הבסיסית שתוצע במגוון אורכים, גבהים ורמות אבזור. האורך הכולל יעמוד בין 598 ל-739 ס"מ, בשלב זה ידוע על לפחות 3 אורכי בסיסי גלגלים שונים והגובה יעמוד על 234 או 280 ס"מ. תכנון מחדש של מיקומי המנוע ותיבות ההילוכים (6 ידניים או 8 אוטומטיים) בתוך השלדה מבטיחים שיפור משמעותי במרחב הפנים, בעיקר בתא הנוסעים.
פולקסוואגן תחשוף כאמור את הקראפטר החדש עוד השנה, כאשר הכוונה לתערוכת הרכב המסחרי הבי"ל בהאנובר, גרמניה, בספטמבר. הקראפטר החדש ייוצר החל ממרץ 2017 במפעל פולקסווגן בפולין, ומשם הוא ישווק גם עם סמל MAN – יצרנית משאיות הנמצאת בבעלות פולקסווגן.