פלפינגר Solid

הפשוט של פלפינגר

פלפינגר Solid

פלפינגר Solid

פלפינגר האוסטרית (PALFINGER) משיקה סדרת מנופים חדשה למשאיות תחת השם Solid המיועדת למגזרי העבודות המוניציפליות וכל סוג עבודות הובלה פשוטות, בהן אין צורך בשפע פונקציות ואופציות במנוף. סדרת המנופים החדשה למשאיות מבוססת על סדרה SLD הוותיקה של היצרנית כאשר המשמעות היא הבטחה לאמינות גבוהה, בנייה איכותית הן ברמת החומרים והן ברמת הגימור וההרכבה (שיטת צביעה ייחודית בטבילה, למשל), נוחות וקלות בתפעול והבטחה לביצועים מצוינים ביחס למחיר.
למרות ההתבססות על סדרה SLD הוותיקה מוגדרת סדרת המנופים החדשה כ"הרבה מעבר לשדרוג ושיפור סדרה SLD", כאשר מדובר למעשה במנופים ברוב מרכיביהם וחלקיהם חדשים לגמרי ותוכננו להעניק ביצועים טובים יותר וקשיחות רבה יותר. סדרה Solid כוללת מנופים בטווחי יכולות ההרמה שבין 5 עד ל-12 מ'/טון ובהשוואה לדגמים קודמים מסדרה SLD, למשל, מדובר בפחות משקל עצמי ויכולת הרמה טובה יותר. כמו ברוב סדרות המנופים למשאיות של פלפינגר כך מוצע גם בדגמי סדרה Solid החדשה מנגנון פתיחה מהירה של ה'בום' (High Speed Extention) כסטנדרט, המאפשר פתיחה (וסגירה) של ה'בום' במהירות הגבוהה ב-30%.
ההיצע כולל 6 גרסאות, המוצעות בשלוש קבוצות שונות הנבדלות זו מזו ברמת האבזור והאופציות. דגמי ה-PK 9.001 SLD3 וה-PK 12.001 SLD3 מופעלים ידנית באמצעות מערכת ה-Paltronic של פלפינגר. דגמים אלו תוכננו בעיקר עבור מדינות שאינן חברות באיחוד האירופאי.
כך גם הגרסאות PK 8.501 SLD 1 ו-PK 11.001 SLD 1 המהוות מהדורה בסיסית וזולה עוד יותר לשני הדגמים שהוזכרו מעלה, ואף ניתן לקבלן ללא מערכת בקרת יציבות ומטען חורג. את אלו יש להזמין עבור דגמים אלו במיוחד, בתוספת תשלום, וכך ניתן לעשות גם עם יחידת כיסא למפעיל המותקן על בסיס המנוף.

פלפינגר Solid

פלפינגר Solid

הגרסאות PK 8.501 SLD 3 ו-PK 11.001 SLD 3 כוללות מערכת בקרת עומס ומטען חורג (המונעת את הפעלת המנוף ברגע שהמערכת מזהה משקל להרמה החורג מהמותר והיכול לסכן את יציבות המנוף) כסטנדרט. גם מנופים אלו מופעלים ידנית בין יתר התוספות בתשלום מוצעת מערכת כננת ייחודית להתקנה על קצה הזרוע עם כבל העומד בעומסים של עד 1.5 טון.
'גרסאות העל' בסדרה Solid החדשה של פלפינגר הן ה-PK 9.501 SLD 5 וה-PK 12.501 SLD 5 אשר כבר מצוידות כסטנדרט במערכת בקרת יציבות, מנגנון לייעול בעבודה מושתת עומס (מהיר בעומס נמוך, איטי יותר בעומס גבוה) ומערכת שלט-רחוק להפעלה מרחוק. כל הגרסאות ששמם מסתיים ב-3 או ב-5 מוצעות הן במפרט העומד בתקן האירופאי והן ללא מפרט זה, עבור שווקים שמחוץ לאירופה.
יבוא מנופי פלפינגר לישראל נמצא מאז יולי 2015 בידי חברת הארגז; לא ידוע על הכוונה לייבא מנופים מסדרה Solid לארץ.