משאית חשמלית Charge

משאית העתיד בדרך?

משאית חשמלית Charge

משאית חשמלית Charge

יזם בריטי בשם דניס סוורדלוב העומד מאחורי המיזם Charge פרסם פרטים ראשונים אודות הרכב המסחרי/משאית קלה החדש אותו הוא מתכנן, עם הבטחה לכלים סדרתיים ראשונים כבר במהלך השנה הקרובה. ה"מהפיכה האמיתית", כפי שהיא מוצגת על ידי Charge, הוא במחיר; למרות היות ה-Charge החדש – שם הרכב המדובר – בנוי מחומרים מרוכבים מתקדמים וקלי משקל, מונעת על טהרת החשמל בלבד וכוללת מצברים מתקדמים, מובטח מחיר תחרותי ביותר בהשוואה לכל רכב חשמלי מקביל ואף בהשוואה לכלי רכב מסחריים סטנדרטיים מקבילים.
לטענת אנשי החברה הצעירה מסוגל ה-Charge לנסוע יותר מ-150 ק"מ בין טעינות, כאשר בגרסאות הגדולות יותר או על פי בקשה, יותקן 'גנרטור' בדמות מנוע בעירה פנימית סטנדרטי, שיספק חשמל כאשר יש בכך צורך לטובת מילוי המצברים, ובכך יגדל טווח הנסיעה עד לכדי 800 ק"מ בין הטעינות.
חברת Charge טוענת כי הרכב המדובר הנו פרי פיתוח עצמי מא' ועד ת', ובכלל זה המנוע, המצברים והמרכב. זה האחרון עשוי חומרים מרוכבים כאמור, מה שמאפשר בנייה מחלקים לטובת וורסטיליות וייצור כמה תצורות מרכב בקלות יחסית, כמו גם משקל עצמי נמוך וכמובן – חוזק רב בהשוואה לחומרים סטנדרטיים כמו מתכת. ב-Charge טוענים כי מבנה המשאית/רכב מסחרי הכולל חלקים מוכנים, מאפשר לאדם אחד להרכיב לבדו משאית תוך 4 שעות, מה שמהווה כמובן מרכיב חשוב במחיר ללקוח. מהחברה נמסר כי טכנולוגיה מתקדמת פרי פיתוחה הצליחה להוריד את עלויות התחזוקה השוטפת, המצברים והטעינה בלא פחות מ-50% ביחס לכלי רכב חשמליים מקבילים המוכרים כיום – נתון חסר תקדים שעוד דורש את חובת ההוכחה.

משאית חשמלית Charge

משאית חשמלית Charge

בתמונות ששוחררו נראית הגרסה הקטנה יותר של החברה – Charge בתצורת רכב מסחרי סגור עם רצפה שטוחה במיוחד במשקל כולל של 3.5 טון. אנשי החברה טוענים כי כבר עתה יש בידיהם תוכניות לייצור מסחריות ומשאיות בשיטה מודולרית במשקלים כוללים הנעים מ-3.5 ועד 26 טון.
יש לציין כי הצהרות היזם העומד מאחורי חברת Charge נשמעות יומרניות במקצת, בעיקר לנוכח היעדר מוצר מוגמר ונוסע (התמונות כאן הן עיבודי מחשב), ההצהרות בדבר ייצור 10,000 כלי רכב בשנה (! בהתאם לתוכניות להקים מפעלים נוספים, בנוסף למפעל הראשון המוקם באוקספורדשייר) וההבטחה ל"מחיר תחרותי" מבלי לנקוב בסכומים. נאחל הצלחה בכל זאת, ונמשיך לעקוב