מנוע FPT V20

המנוע הבא של פיאט

מנוע FPT V20

מנוע FPT V20

FPT – חטיבת המנועים התעשייתיים של פיאט, משיקה בלאס ווגאס מנוע חדש ומתקדם המיועד להניע ציוד כבד, משאיות גדולות ומיכון חקלאי גדול וחזק. אל פיאט שייכות גם ענקיות הצמ"ה והמיכון החקלאי קייס, ניו הולנד ועוד, כמו גם יצרנית הרכב המסחרי והמשאיות איווקו ויצרנית המשאיות המיוחדות ומשאיות לעבודות עפר איווקו-אסטרה.
המנוע החדש מכונה FPT V20 והוא בתצורת V8 בנפח כולל של כ-20.1 ליטרים. זהו המנוע החזק אי פעם המוצע על ידי FPT לשימוש זה, כאשר חשיפתו מהווה מעין הכרזת מלחמה מול יצרניות מוכרות בתחום המנועים הגדולים, דוגמת פרקינס, מ.א.ן, קאמינס, קטרפילר, רולס רוייס, ליבהר וכד'; ב-FPT מקווים לנגוס בתחום ספציפי זה של ייצור מנועים לצמ"ה ומיכון חקלאי הן באמצעות מכירת מנועים אלו ליצרניות ציוד מתחרות, שאינן מייצרות את מנועיהן (או מנועים ברמות הספק כאלו) בעצמן או לצמ"ה ולמיכון חקלאי מתוצרת חברות הבת של הקונצרן.

משאית עפר איווקו-אסטרה

משאית עפר איווקו-אסטרה

המנוע החדש פותח במטרה "להציע פתרונות לכמה מגזרים וסוגי יוד בשוק כיום", מסבירים ב-FPT ומפרטים כי הכוונה לציוד כבד ומגוון המשמש לעבודות עפר, גנרטורים, ציוד וכלי רכב צבאיים, רכבות וכמובן – מיכון חקלאי. מנועים אלו מכוונים להתחרות בעיקר בתצורה המקובלת בסגמנט זה, והיא V12. ביחס למנועי V12, טוענים ב-FPT, מציע המנוע החדש – מעבר לממדים ולמשקל הנמוך יותר – גם צריכת דלק נמוכה בממוצע של כ-2% ביחס למתחרים, בלאי נמוך יותר, עלויות תחזוקה וטיפולים נמוכות יותר (החלפת שמנים נדרשת בכל 600 שע"מ) ועומס מופחת על הציוד בו הוא מותקן (משקל ונפח קטנים ביחס למנועים מוכרים אחרים).

מנוע FPT V20

מנוע FPT V20

ל-FPT V20 החדש מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה במסילה משותפת (2,200 באר), 4 שסתומים לצילינדר ומערכת ניהול מנוע הלקוחה מסדרת מנועי ה-Cursor הוותיקה יותר של היצרנית. מגדש הטורבו מתיימר להציע עמידות יוצאת דופן בפני שחיקה או בלאי גם בתנאי העבודה הקיצוניים ביותר, מבטיחים ב-FPT, וזאת בעיקר הודות לשימוש במתכות מתקדמות בעלות מקדם שחיקה נמוך במיוחד.
ב-FPT טוענים כי ה-FPT V20 המנוע הקומפקטי והקל ביותר בשוק כיום, ביחס לנפחו ולהספקו. זה האחרון מגיע לכדי 910 כ"ס בטווח שבין 1,600-1,800 סל"ד, ולמומנט מרבי של כ-418 קג"מ עוקרי סלעים, כבר ב-1,500 סל"ד. כפועל יוצא מוצע במנוע החדש גם יחס ההספק/משקל והמומנט/משקל הטובים בשוק, טוענים מפתחיו, אף טוב ב-13% ביחס למנועי V12 מקבילים בביצועיהם. מידות המנוע עומדות על 1,625 מ"מ אורך, 1,190 מ"מ רוחב ו-1,340 מ"מ גובה. המשקל היבש עומד על 1,600 ק"ג.

מחפר זחלי קייס CX470C

מחפר זחלי קייס CX470C