משאיות MAZ Euro6

משאיות MAZ לאירופה

משאית MAZ Euro6

משאית MAZ Euro6

יצרנית המשאיות מבלארוס MAZ (קיצור של Minski Autamabilny Zavod – מפעל למשאיות במינסק), בבעלות ממשלתית, מעלה הילוך ופונה במלוא כוחה אל שווקי המערב. MAZ השיקה זה עתה סדרת משאיות חדשה ומתקדמת – לפחות בסטנדרטים המזרח אירופאיים – העומדות בתקני Euro-6 ולדברי דובר החברה מדובר בפיתוח עצמי, על אף השימוש במנועים ותיבות הילוכים שהגיעו ממרצדס. במהלך שנות ה-2000, אגב, נוצר שת"פ עם מ.א.ן הגרמנייה שהוביל להעלאת הידע, הרמה הטכנולוגית והאיכות של משאיות MAZ, ועד היום מיוצר ליין משאיות פרי שת"פ זה המשווקות במזרח אירופה.
שיווק המשאיות החדשות מיועד לרוסיה, למדינות הבלקן, המדינות הבלטיות ולמערב אירופה, כאשר בשלב ראשון הוצגו סוס גורר ומשאית רכינה לעבודות עפר עם 4 סרנים. המשאיות עושות שימוש בסרנים Heavy Duty ממקור שלא פורסם, עם יכולות נשיאת עומס של 9.0 טון לסרן קדמי ו-16.0 טון לסרן אחורי. סרנים אלו תוכננו ומיועדים בין השאר לשימוש מעבר לכביש הסלול.

משאית MAZ Euro6

משאית MAZ Euro6

מ-MAZ לא מפרסמים מפרטים טכניים למעט הספק המנועים המתחיל ב-300 כ"ס והיצע שיכלול 2 רמות אבזור: "מפואר", עם סביבת נהג מאובזרת יותר, כיסא משוכך מתקדם, מסך גדול על לוח המחוונים וכיו"ב, ו"בסיס" שתוצע עם מינימום אבזור ומכלולים יקרים במטרה להציע משאיות תחרותיות מאוד במחיריהן.
אנדרי גורצ'נקו, בכיר בחברה, מסביר את המהלך והעומד מאחוריו: "אנו נכנסים לשוק האירופאי התחרותי מאוד, הנשלט על ידי "שבע הגדולות": מרצדס, מ.א.ן, סקניה, דאף. רנו, איווקו ו-וולוו. בשוק זה אנו מציעים משאיות קשוחות וחזקות, בעלות ביצועים טובים מאוד ביחס לסגמנט, כאשר אליהן נלווה תג מחיר תחרותי. המשאיות שלנו גם אינן מתרגשות מקור קיצוני, שכן חלק ניכר מהליך הבחינה והניסויים נערך בטמפרטורות של מינוס 20 מעלות, ואף קר יותר".
מ-MAZ נמסר כי המשאיות החדשות נמצאות כרגע בשלבי בחינה וניסוי אחרונים לקראת תחילת ייצור המוני המתוכנן להתחיל תוך חודשים ספורים.

משאית MAZ Euro6

משאית MAZ Euro6