אוטו זבל ללא מפעיל?!


וולוו חושפת משאית לפינוי אשפה הפועלת ללא מפעיל; מדובר ברכב אוטונומי הנמצא בשלבי בחינה מתקדמים ובתצורת אב טיפוס כאשר הוא מלווה את העובד המביא ומחזיר את פחי האשפה באופן עצמאי.
המשאית המהפכנית הנה פרי שיתוף פעולה בין וולוו משאיות לבין חברת הפינוי והטיפול באשפה השבדית Renova. מטרת הפרויקט היא לסיים הליך בחינה ופיתוח של משאית אוטונומית שתדע "לעקוב" אחר הפועל המוציא ומחזיר את פחי האשפה, על סמך מערכות נהיגה אוטונומית מבוססות רדאר, GPS, חיישני מרחק וגישה ועוד.

בוולוו מדווחים כי הטכנולוגיה המשמשת בסיס בפיתוח המשאית האוטונומית דומה לזו בה עושה החברה שימוש בפיתוח משאית מכרות אוטונומית, עליהן כבר סיפרנו לכם כאן, אך עם התאמה לשטח אורבני מיושב במקום מכרה פתוח.
בסיס הרעיון הוא בטכנולוגיה היודעת "לזכור" את הדרך ובמקביל לגשש ולאתר כל העת מכשולים הצצים בדרך. המשאית הנבחנת עתה דורשת מעבר על ציר הנסיעה המתוכנן, כולל העצירות הנדרשות בנקודות המתאימות באמצעות נהג בשר ודם. לאחר ביצוע הנסיעה בציר המבוקש, "זוכרת" המשאית את הדרך והוד למערכות שצוינו היא מסוגלת לחזור על הדרך ללא נהג, כאמור – תוך כדי יכולת להתמודד עם שינויים ומכשולים בדרך (רכב חונה, רכב נוסע, אדם, מחסום כלשהו וכיו"ב).

בפועל, לכשהמשאית תגיע להבשלה ולייצור מסחרי, היא מתוכננת להיות נהוגה על ידי מפעיל אחד, שיוביל אותה לנקודת ההתחלה של מסלול איסוף האשפה הרלוונטי; כאשר יגיע לשם הוא יצא מהרכב, המשאית תחל בנסיעה עצמאית, והמפעיל יעבור להליכה לצורך הבאת והחזרת פחי האשפה. המטרה היא להגיע ליכולת מעקב ונסיעה אוטונומית עצמאית מעולה, כך שהמפעיל לא יצטרך לבצע תיקונים, להמתין למשאית או להתערב בכדי למנוע תקלות. היעדר הצורך להיכנס ולצאת באופן תכוף מהמשאית מהווה כמובן יתרון משמעותי של חיסכון בזמן, מזעור הסיכויים להיפצע והחיסכון בכוח אדם, שכן אותו העובד מבצע פעולות שבוצעו עד כה על ידי שני עובדים.
בשלב זה לא מדובר על מועד להשקת גרסה סדרתית מוכנה לשיווק, אך הכיוון ברור; בוולוו מצהירים כי פרויקט משאית פינוי האשפה האוטונומית נמצאת עדיין בשלב הבחינה והניסוי במטרה להגיע לבשלות טכנולוגית בטרם יוחל בייצור הסדרתי, כאשר זו בהחלט הכוונה בסופו של תהליך. נמשיך לעקוב ולדווח.