משאית Montera 6x6

מהצבא לאזרחות

משאית Acela Montera 4x4

משאית Acela Montera 4×4

יצרנית משאיות אמריקאית אלמונית עבור רוב הציבור בשם Acela Truck Company משיקה צמד משאיות קשוחות לעבודה בשטח ועם הינע 4×4 או 6×6. מדובר בחשיפת צמד משאיות שלא רק נראות סופר-קשוחות, מציעות מפרט מרשים ומלא בפוטנציאל, אלא יש להן גם קבלות שקשה לערער עליהן; Acela Truck Company היא אחת מיצרניות משאיות השטח הקשוחות לצבאות שונים, בפרט לצבא ארה"ב, ולאחר שנים של התמקדות בייצור צבאי – מציעה ואריאציות לשימוש אזרחי של שתיים ממגוון משאיותיה. החברה ממוקמת במונטנה ועיקר תוצריה משווקים לצבאות ארה"ב וקנדה. "אני נכנסים כמותג חדש לשוק תחרותי, שלא ראה שחקן חדש מזה עידנים", הסביר את פוטנציאל צמד המשאיות החדשות בעת החשיפה David Ronsen, יו"ר חברת Acela Truck Company.

משאית Acela Montera 6x6

משאית Acela Montera 6×6

ב-Acela Truck Company מכנים את המשאית החדשה עבור השוק האזרחי בשם Monterra והיא מוגדרת כמשאית extreme-duty קלה לתנאי השטח הקשים ביותר בהן משאיות אמורות לפעול. ה-Monterra נחשפה זה עתה – כאמור: בשתי גרסאות – 4×4 ו-6×6 – בתערוכת ציוד לתעשיית הנפט בקלגרי (Calgary) שבקנדה. מדובר בגרסאות אזרחיות למשאיות דומות שהוצעו עד כה לצבאות בלבד, ושהוגדרו על ידי צבא ארה"ב כמשתייכות לקטגוריה המכונה ultra-reliable – "סופר-אמינות", בתרגום חופשי. משאיות אלו עברו לא רק את שלל המבחנים והבדיקות הצבאיות המפרכות שרכב המיועד לצבא ארה"ב נאלץ לעבור, אלא גם שרדו את מבחן הזמן לאחר אי אלו שנות שירות בתנאים הקשים ביותר. זאת אומרת שסעיף האמינות והשרידות מהווה חלק בלתי נפרד ממשאיות אלו, וכותרת לא רעה ב"כרטיס הביקור" האזרחי שלהן…

משאית Acela Montera 6x6

משאית Acela Montera 6×6

Monterra 4×4 מוצעת באורך כולל של כ-6.4 מ', מרווח הגחון המינימאלי שלה עומד על 56 ס"מ והיא מונעת באמצעות מנוע קטרפילר 6-צילינדרי בנפח 7.2 ליטר המייצר 330 כ"ס. הכוח מועבר אל כל הגלגלים על-דרישה באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 מהירויות מתוצרת אליסון. המשאית הקלה שוקלת כ-6.6 טון ומסוגלת לשאת מטען במשקל עד כ-7.0 טון (נטו), ולגרור (בנוסף) משקל עד 5.4 טון בקירוב.
ה-Monterra 6×6 היא באורך כולל של כמעט 6.9 מ' ועם מרווח גחון מינימאלי דומה; משקלה העצמי הוא 8.4 טון בקירוב והיא מסוגלת לשאת מטען עד למשקל של 14.1 טון ולגרור נגרר במשקל מרבי של 9.5 טון. אגב – הנתונים מתייחסים אצל 2 הגרסאות לתנאי שטח. בדומה לגרסת ה-4×4 מוגבלת גם כאן המהירות המרבית ל-94 קמ"ש. המנוע ומערכת העברת הכוח דומה בגרסה זו לגרסת ה-4×4 וכך גם נפח מיכל הדלק (220 ליטר) וטווח הנסיעה המוצהר בין תדלוקים (כ-650 ק"מ).
אנשי Acela Truck Company מייעדים את שתי המשאיות החדשות לתחומי תעשיות הנפט והגז, מכרות, שירותי הצלה וכבאות, הנחת ותחזוקת צנרת, יערנות ובעצם כל מגזר בתעשייה בו נדרשים כלי רכב קשוחים לשטח, עם יכולות הובלה של מטען וציוד. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר החברה, שכתובתו www.acelatruck.com

משאית Acela Montera 4x4

משאית Acela Montera 4×4