מיצובישי פוסו eCanter

הוחל בייצור מיצובישי-פוסו eCanter

מיצובישי פוסו eCanter

מיצובישי פוסו eCanter

מיצובישי-פוסו, יצרנית משאיות יפנית בבעלות קונצרן דיימלר, מודיעה על תחילת הייצור הסדרתי של הפוסו eCanter הכל-חשמלית – בהמשך ובהתאם להצהרות החברה מלפני פחות משנה. מדובר במשאית חלוקה עירונית קלה המתאפיינת, מן הסתם, ברמות רעש נמוכות במיוחד ובאפס פליטת מזהמים – נתונים המאפשרים לה לפעול בערים בהן נושא פליטת המזהמים הופך לרגיש ומגביל יותר ויותר.
הייצור מתבצע במפעל בבעלות דיימלר בטרמגל (Tramagal) שבפורטוגל ובימים אלו כבר נמסרות משאיות ראשונות ללקוחות. הפוסו החשמלית תיוצר באותו פס הייצור בו מיוצרות משאיות פוסו הקונבנציונליות המיועדות לשווקי אירופה וצפון אמריקה כאשר רק בשלב מאוחר בהליך הייצור מוסת ייצור הגרסאות החשמליות לפס ייצור מקביל, בו יותקנו כל המכלולים החשמליים.

מימין לשמאל: חורחה רוזה, מנהל מפעל פוסו בפורטוגל, מרצ'לו רבלו דה-סוסה, נשיא פורטוגל ומארק ליסטוסלה, נשיא מיצובישי-פוסו בטקס תחילת ייצור הפוסו eCanter

מימין לשמאל: חורחה רוזה, מנהל מפעל פוסו בפורטוגל, מרצ'לו רבלו דה-סוסה, נשיא פורטוגל ומארק ליסטוסלה, נשיא מיצובישי-פוסו בטקס תחילת ייצור הפוסו eCanter

לפוסו eCanter טווח נסיעה של עד 100 ק"מ בין טעינות המצברים והיא מתוכננת לשאת מטען של 2.0-3.0 טון, בהתאם לגרסה. הכוח מגיע משישה מצברי ליתיום-איון 420 וולט ו-13.8 קילו-ואט/שעה. הסוללות מסופקות על ידי Accumotive הגרמניה, השייכת אף היא במלואה לדיימלר.
"עם התחלת ייצור הפוסו eCanter אנו הופכים ליצרן הגלובאלי הראשון המציע משאית כל-חשמלית בייצור סדרתי", אמר בטקס שנערך במפעל פוסו בפורטוגל מארק ליסטוסלה, נשיא מיצובישי-פוסו. "מעתה נוכל לענות על הדרישה ההולכת וגוברת למשאיות נקיות לניוד סחורות ומשימות אספקה והובלה בכרכי ערים גדולות, כאשר מאז ספטמבר בשנה שעברה כבר פועל צי משאיות פוסו eCanter בהצלחה רבה בניו יורק". ליסטוסלה הדגשי כי הייצור בפורטוגל מיועד להציע משאיות לשווקי אירופה וצפון אמריקה תחילה, אך עם כוונה להתרחב לשווקים נוספים בהם מיצובישי-פוסו פעילה.
יבואנית מיצובישי פוסו לארץ היא חברת כלמוביל. בשלב זה לא ידוע על כוונה להציע משאיות חשמליות אלו גם אצלנו.