רנו Falcon

פרויקט ה-Falcon של רנו

רנו Falcon

איור של המשאית הנסיונית רנו Falcon

רנו משאיות הצרפתייה – חברה בבעלות וולוו השבדית – משיקה את "פרוייקט Falcon": משאית קונספט ניסיונית עם נגרר המיועדת לבחון שיטות לחיסכון בצריכת הדלק ומזעור פליטת המזהמים.
פרוייקט ה-Falcon מתבסס על משאית מסדרה T בצורת סוס גורר. השם נגזר מכותרת Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption, או בקיצור – FALCON. בפרויקט שותפות חברות רבות נוספות, כאשר כל אחת תורמת את הידע שלה בתחום עיסוקה, במטרה להציע חלקים ומכלולים שיחסכו בצריכת הדלק, כאשר המטרה היא להגיע עם הכל ביחד לחיסכון של 13% בצריכת הדלק ביחס למשאית מקבילה, בת ימינו, מסדרה T. בין היתר שותפות במיזם יצרנית הצמיגים מישלין, חברת Faurecia המתמחה באספקת חלקים ומכלולים לתעשיית הרכב הכבד, קונצרן השמנים והמינרלים Total, מומחית הנגררים Fruehauf, חברת ההיי-טק המתמחה במולטימדיה Wezzoo, ספקית מערכות הניווט Benomand, מכון המחקר IFSTTAR, אוניברסיטת ליון ועוד. הפרויקט ממומן על ידי ממשלת צרפת.
עיקר הדגש בפיתוח משאית אב הטיפוס הניסיונית מתמקד בשיפור האווירודינמיות – תחום בו יש עוד הרבה לאן להתפתח בעולם המשאיות, ושרק בשנים האחרונות מקבל משקל משמעותי בעיצוב, תוך הבנה שבאמצעות שינוי עיצובי חיצוני קל וזול יחסית, ניתן לחסוך לא מעט דלק – גם ללא שינויים נוספים במערכות ההינע וכיו"ב. העיצוב האווירודינמי כמובן שאינו פוסח על הנגרר, המהווה את החלק הארי במשאית-גורר, ומשפיע מאוד על ההתנגדות לרוח. הצמיגים פותחו במיוחד עבור הפרוייקט, במטרה להציע ביצועים כנדרש וכמצופה מצמיג למשאית, אך עם התנגדות גלגול נמוכה ככל הניתן – במטרה לחסוך באנרגייה הנדרשת להניע את המשאית. גם בתחום השמנים ויתר חומרי הסיכה יש עוד הרבה לאן להתפתח, ושימוש בחומרים חדשניים אמור לגרד עוד קצת מהאנרגייה הנצרכת.
בשלב זה פורסם רק איור אחד רשמי של פרוייקט ה-Falcon, אך מרנו נמסר כי המשאית הניסיונית תקרום פלדה וחלקי פלסטיק עד לתחילת 2018, כאשר הניסויים, הבחינות והבדיקות מתוכננים להימשך עד 2020.