Cummins Urban Hauler EV

הפתעה: קאמינס חושפת משאית

Cummins Urban Hauler EV

Cummins Urban Hauler EV

יצרנית המנועים האמריקאית הוותיקה והמוכרת קאמינס (Cummins), כמעט שם נרדף ל"מנוע דיזל", מפתיעה עם חשיפת משאית כל חשמלית פרי פיתוחה. למעשה, המשאית היא לא העיקר כאן, אלא יותר העטיפה של מהות העניין: יחידת הנעה חשמלית למשאיות, הנמצאת בהליך פיתוח סופי והמתוכננת להגיע אל השווקים כבר ב-2019. במילים אחרות: החל מבעוד שנתיים או אף פחות, תציע קאמינס מערכות הינע חשמליות ליצרניות המשאיות השונות, בדיוק כפי שכיום מוצעות להם מגוון אפשרויות של מנועים המוזנים דיזל.
מערכת ההינע החשמלית שהוצגה על ידי קאמינס בקולומבוס, אינדיאנה (ארה"ב), כוללת מצברים בספיקה של 140 קילו-ואט/שעה והבטחה לטווח נסיעה של 100 מייל (160 ק"מ) על טהרת החשמל בלבד. המערכת נחשפה במשאית בתצורת סוס גורר במשקל 16 טון, תחת השם Cummins Urban Hauler EV, תוך פנייה לתחום החלוקה העירונית, עבודות בתחומי נמלי ים ותעופה והובלות לטווח קצר. בקאמינס מבטיחים שכשנה לאחר השקת הגרסה המוכנה לייצור – ב-2020 – תוצענה גרסאות עם טווחי נסיעה של עד 300 מייל (480 ק"מ) בין הטענות. מנוע דיזל קטן שיותקן במשאית ישמש כגנרטור, ולמעשה יאפשר נסיעה ללא הגבלת מרחק, שכן ברגע שרמת הטעינה תרד מתחת לסף מסוים שייקבע, ימלא אותו 'גנרטור' את המצברים בחזרה, גם תוך כדי עבודה. זמן ההטענה המשוער ממצב מרוקן עד למצברים מלאים יעמוד על כ-20 דקות בלבד ב-2020, הודות למנגנון טעינה מהירה המפותח במקביל, שיוכל להיות מותקן אצל הלקוח. עלות התחזוקה השוטפת של משאית עם מנוע חשמלי, כולל צריכת הדלק, מתיימרת לעמוד על 50% מזו של מנוע דיזל מקביל, בן ימינו, כאשר הכוונה למנועי קאמינס המוכרים בנפח 4.5 ו-6.7 ליטר. פליטת המזהמים טובה עוד יותר עם 'אפס' פליטה אצל מנועי החשמל.

Cummins Urban Hauler EV

Cummins Urban Hauler EV

פרטים רבים אודות המשאית החשמלית של קאמינס לא נחשפו, ואם מתקבל הרושם שהחשיפה המוקדמת היתה נמהרת במקצת, ייתכן ויש דברים בגו'; תחום המשאיות החשמליות תופס בעת האחרונה תאוצה מרשימה, עם לא מעט שחקנים רציניים המנסים לנגוס בו נתח, כאשר נכון להיום קשה שלא להגדיר את מקור האנרגייה החשמלית כעתיד המשאיות, או לפחות – אחד הכיוונים המבטיחים בתחום. קאמינס הצליחה להפתיעה ולהקדים את טסלה, שהמשאית החשמלית מתוצרתה אמורה להיחשף בכל יום, ובכך יותר לרמז הן על רצינות כיוון זה במשאיות והן על רצינות כוונותיה שלה עצמה, אולי דווקא בשל ניסיונה ארוך השנים עם מנועי דיזל למשאיות (לעדכון אודות כל הפיתוחים בתחום המשאיות החשמליות לחצו כאן).