Maxus EV80

רכב מסחרי בחצי מיליארד ליש"ט…

Maxus EV80

Maxus EV80

LDV Maxus החל כפרויקט בריטי-קוריאני שאפתני בתחילת שנות ה-2000, כאשר חברת LDV Group Limited – לשעבר Leyland-DAF – פיתחה ואן מסחרי בשיתוף דייהו הקוריאנית, במטרה להציעו ברחבי העולם כרכב מסחרי תחרותי במחיר. לאחר 5 שנות פיתוח והשקעת עתק של כחצי מיליארד ליש"ט, הושק ב-2004 ה-ואן הראשון תחת השם Maxus. למרות השקעות הענק של דייהו במיזם, שכלל הקמת מפעל ייצור ייעודי בפולין, העסק נתקע; באותה העת נרכשה דייהו על ידי ג'נרל מוטורס ו-LDV הצליחו לשמר את הזכויות והרעיון של ה-וואן Maxus בידיהם, למרות שהייצור בשיתוף דייהו ירד מהפרק.

בשיתוף GAZ הרוסייה קיבל המיזם רוח גבית כאשר זו האחרונה החלה לייצר גרסה משלה של ה-Maxus אך בעיקר לשוק הרוסי. הרעיון להפוך את ה-וואן לרכב שיימכר ברחבי העולם נדחה לעת עתה כמו גם החדירה לשוק המערב-אירופאי.
ההצלה הגיעה ל-LDV בדמות רכישת הזכויות לייצור ה-וואן על ידי SAIC הסינית ב-2011, שהשיקה חטיבת כלי רכב מסחריים בשם Maxus והחלה לשווק את הרכב תחת השם Maxus V80. ניסיונות החדירה לאירופה לא נחלו הצלחה ראויה לציון, ועכשיו נעשה ניסיון נוסף למצות את ההשקעות הגבוהות במיזם, עם החדרת גרסה כל חשמלית של ה-וואן לשוק האירופאי.

Maxus EV80

Maxus EV80

שם הואן החשמלי החדש הוא Maxus EV80 והוא מיוצר אצל SAIC בסין. ההינע הוא חשמלי לחלוטין, כושר ההטענה נטו עומד על 950 ק"ג וטווח הנסיעה מתיימר להגיע ל-200 ק"מ בין הטעינות. מרכז SAICS באירופה ממוקם בלוקסמבורג ודוברו הודיע כי משם יחל השיווק לאירופה במהלך 2018, תחילה לבלגיה, הולנד, צרפת, אוסטריה ולגרמניה. בשלב הראשון תוצענה גרסאות ואן סגור עם 3 מקומות ישיבה בקבינה ובגרסאות שלדה חשופה (אף היא עם 3 מקומות ישיבה) כבסיס להתקנות של ארגזי קירור, ארגז פתוח וכיו"ב. טרם נמסרו מועד מדויק לתחילת המכירות או מחירים.

Maxus EV80

Maxus EV80