פולקסווגן אמארוק 2018

שובו של פולקסווגן אמארוק

פולקסווגן אמארוק 2018

פולקסווגן אמארוק 2018

לאחר הפסקה של כשנתיים, מנסה צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, להחזיר את הטנדר אמארוק לשוק המקומי; האמארוק הוצג לפני כמעט 8 שנים כניסיון ראשון של פולקסווגן לחדור את סגמנט הטנדרים הקלים עם מוצר פרי פיתוחה. נציין כי בעבר שיווקה פולקסווגן טנדרים מסגמנט דומה, אך היו אלו טנדרים מתוצרת טויוטה, שיוצרו על ידי טויוטה, ושנמכרו תחת הלוגו של פולקסווגן – ולא טנדר פרי פיתוח עצמי.
החדרת הפולקסווגן אמארוק לא הצליחה בשעתו, בעיקר בשל המחיר שהיה גבוה משמעותית ביחס למתחרים המוכרים, הוותיקים והמוצלחים – בראשם איסוזו D-Max, מיצובישי האנטר/טרייטון וטויוטה היילקס. פולקסווגן הציעו טנדר פרימיום ואיכותי, על פניו, אך ככלי שנועד לעבודה הפך המחיר לרועץ יחד עם החשש לגבי אמינות הכלי ורמת השירות הצפויה מהיבואן.

פולקסווגן אמארוק 2018

פולקסווגן אמארוק 2018

עתה, כאמור, חוזר האמארוק לישראל והפעם בתנאי פתיחה מעודדים הרבה יותר מבחינתו; בראש ובראשונה – תג המחיר. הדגם המגיע לארץ מוצע החל ב-250,000 שקל, שזה לא ממש בחינם אבל 'מיישר קו' עם המתחרים – הכוונה לגרסאות המאובזרות יותר שלהם, בניגוד לפער המשמעותי במחיר שהפריע בסיבוב הראשון של האמארוק בארץ בשעתו. בנוסף למחיר התחרותי מוצעת אחריות של 3 שנים או 100,000 ק"מ.
מעבר למחיר דובר גם במפרט; עם מנוע V6 בנפח 3.0 ליטרים והספק של 224 כ"ס (וכ-56 קג"מ) מדובר ביחידת כוח שממש אין לה במה להתבייש אל מול גרסאות מקבילות של המתחרים, והיא מהווה שדרוג משמעותי לעומת מנוע ה-2.0 ליטר החלש יותר (180 כ"ס) איתו צויד האמארוק בניסיון הפלישה הראשון לארץ. למעשה, ביצועים אלו הם הטובים בקטגוריה כיום – ועם תג מחיר תחרותי, כאמור, כבר מדובר בשני סעיפים שצריכים להטריד את המתחרים. נציין את הצהרות היצרנית בדבר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-8.0 שניות (!). ממש לא רע עבור טנדר-דיזל המיועד לפני הכל לעבודה קשה.

פולקסווגן אמארוק 2018

פולקסווגן אמארוק 2018

אל המפרט הטכני הבסיסי המרשים מצטרף האבזור ורמות התוספות, הכוללים בין היתר תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 מהירויות, הינע כפול קבוע ונעילת דיפרנציאל אחורית רוחבית מלאה כסטנדרט. משקלו העצמי הגבוה יחסית מגביל את כושר הנשיאה המורשה ל-690 ק"ג; יכולת הגרירה עומדת על 3.0 טון מרביים. האבזור הסדרתי כולל באגף הבטיחות מערכת התרעה של מובילאיי ו-4 כריות אוויר, מה שלא ממש מעמיד את הטנדר הזה בחזית הסגמנט בתחום זה.
בסעיף הפינוקים, לעומת זאת, יש לאמארוק בהחלט מה להציע עם מפרט סטנדרטי עשיר, הכולל בין היתר וו גרירה, מראות חשמליות, ריפודי עור, מושבים המתכווננים חשמלית, חישוקי 18", חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מסך מגע בקוטר 6.3", בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
יהיה מעניין לראות כיצד יצליח פולקסוגן אמארוק הפעם, עם תג מחיר תחרותי יותר ובמקביל – אבזור עשיר יותר ומנוע חזק יותר. ימים יגידו.