מרצדס eVito

מרצדס ויטו חשמלי

מרצדס eVito

מרצדס eVito

מרצדס מודיעה על תחילת השיווק של ה-eVito – גרסה חשמלית של מרצדס ויטו העדכני, שהושק בתצורתו הנוכחית ב-2014. ההודעה המפתיעה מלמדת כי ניתן לבצע כבר עתה הזמנות לואן החשמלי, כאשר כלים ראשונים יסופקו ללקוחות במהלך המחצית השנייה של 2018. המחירים יחלו ב-40,000 יורו באירופה, יקר יותר ממחירי דגמי הויטו הסטנדרטיים המוצעים כיום, הנעים מ-19,000-34,000 יורו בקירוב, תלוי בגרסה, אך ההשקעה אמורה להחזיר עצמה במהרה, בפרט ככל שהנסועה עולה, בשל החיסכון המשמעותי בעלויות התחזוקה, בעיקר בסעיף הדלק.

מרצדס eVito

מרצדס eVito – גרסת נוסעים

במרצדס מדגישים כי לא מדובר בגימיק אופנתי אלא בתחילתה של מגמה להציע תוך זמן קצר היצע רחב של כלי רכב מסחריים חשמליים, כאשר הכוונה להציע עד 2019 גם גרסאות כל-חשמליות של הספרינטר והסיטאן. המטרה היא כמובן להציע כלי רכב משתלמים כלכלית, וכמובן יעילים ופרטיים לשימוש.

מרצדס eVito

מרצדס eVito – גרסת ואן סגור

מרצדס מציידת את הויטו החשמלי עם מצברים בספיקה של 41.4 קילו-ואט/שעה. בכך היא מבטיחה טווח נסיעה של לפחות 100 ק"מ בין טעינות בעומס מלא ולפחות 150 ק"מ בתנאי עבודה ונסיעה רגילים. נתונם אלו מתאימים לאופי השימוש המיועד עבור הויטו החשמלי, שהוא בעיקר נסיעות במשימות חלוקה והובלה בתוככי ערים או מהפרוורים אל מרכזי הערים. המצברים ניתנים לטעינה מלאה תוך 6 שעות והם מספקים את החשמל למנוע חשמלי המציע הספק מרבי של 84 קילו-ואט (כ-115 כ"ס). הלקוח יכול לבחור בין 2 מצבי נסיעה: תחת עומס, עם הגבלת מהירות ל-80 קמ"ש, או בתנאים קלים יותר, עם הגבלת מהירות ל-120 קמ"ש, תלוי בצרכים ובאופי השימוש.
מרצדס eVito מוצע בשתי הגרסאות הארוכות יותר של ה-ואן, עם בסיס גלגלים של 514 או 537 ס"מ, לבחירה. כושר ההעמסה המרבי עומד של כמעט 1.1 טון ונפח ההעמסה הוא 6.6 מ"ק. יבואנית מרצדס לארץ היא חברת כלמוביל.

מרצדס eVito

מרצדס eVito