פיאט דוקאטו 4x4

פיאט דוקאטו 4×4

פיאט דוקאטו 4x4

פיאט דוקאטו 4×4

חטיבת כלי הרכב המסחריים בפיאט – Fiat Professional – משיקה גרסת הנעה כפולה לרכב המסחרי דוקאטו; פיאט דוקאטו 4×4 מצויד במערכת הנעה כפולה קבועה והוא מוצע בארבע גרסאות אורך בסיס גלגלים שונות וחמישה סוגי מרכב שונים: מסחרית סגורה, שלדה חד קבינה, שלדה דאבל קבינה, ארגז פתוח וגרסת נוסעים. בכל הגרסאות כפולות ההנעה משרת מנוע 2.3 לחיטר המייצר 130 כ"ס.

פיאט דוקאטו 4x4

פיאט דוקאטו 4×4

פיאט משיקה גרסת 4×4 לדוקאטו העדכני מאוחר יחסית – שנתיים וחצי לאחר השקת הגרסה העדכנית. פיתוח מערכת ההינע הכפול בוצעה עבור פיאט על ידי חברת Dangel הצרפתייה, מומחית בתחום שמתמחה מזה שנים רבות בהסבת כלי רכב מסחריים מבית קונצרן PSA (פיז'ו, סיטרואן ורנו) להינע כפול. בעבר אף שוטטו בארץ מספר גרסאות כפולות הנעה של טנדר פיז'ו 504 שהוסבו על ידי Dangel.

פיז'ו 504 מוסב להינע כפול על ידי Dangel

פיז'ו 504 מוסב להינע כפול על ידי Dangel

אנשי מומחית מערכות ההינע הותירו את רוב מערכות ההינע המקוריות במקומן, בכלל זה את כל מנגנון העברת הכוח אל הגלגלים הקדמיים, והוסיפו את החלקים הנדרשים על מנת להעביר כוח אל הגלגלים האחוריים. אלו כוללים גל הינע ומצמד ויסקוזי המתחבר ברגע שנוצרים הפרשי סיבוב בין הסרנים, דהיינו – הינע כפול המשתלב אוטומטית בעת הצורך. הסבת הדוקאטו להנעה כפולה אינה פוגעת במרווח הפנים, מבטיחים בפיאט. כאופציה מוצע דיפרנציאל אחורי ננעל מכאנית והגבהת המרכב – לנדרשים לנוע בשטח של ממש, מעבר לשבילים. באירופה מוצע זה מכבר הדוקאטו 4×4 בתוספת מחיר הנעה סביב ה-7,500 יורו, ביחס לדוקאטו מקביל עם הנעה קדמית בלבד.

פיאט דוקאטו 4x4

פיאט דוקאטו 4×4