משאית סקניה מסדרה L

הסקניה לעיר (וידאו)

משאית סקניה מסדרה L

משאית סקניה מסדרה L

סקניה מרחיבה את היצע המשאיות הקלות ה"עירוניות" שלה עם סדרה L-series low-entry החדשה. מדובר במשאיות המצוידות בקבינה חדשה, הממוקמת נמוך ביחס לכביש והמתאפיינת ברצפה נמוכה להקלת הכניסה והיציאה, כמו גם למזעור מגבלת הגובה הנובעת בשל תא הנוסעים. במקביל להשקת הסדרה החדשה מושק גם מנוע חדש, בנפח 6.7 ליטרים. סדרה L המונמכת היא האחרונה בסדרת הרענונים וחידוש הצי אצל סקניה, המתבצע במהלך השנה-וחצי האחרונות, בהן הוצגו סדרות S ו-R חדשות, סדרה G חדשה וסדרה XT חדשה.

משאית סקניה L 320 6x2 עם היגוי אחורי

משאית סקניה L 320 6×2 עם היגוי אחורי

בסקניה מגיבים עם השקת סדרה L המונמכת בראש ובראשונה להצלחת סדרת ה-Econic של מרצדס, ומייעדים את דגמי המשאיות המונמכות החדשות להתחרות בה, ובדומות לה, גם אם באיחור ניכר של חמש שנים…
כמו מרצדס עם האקוניק כך מסבירים גם בסקניה את הצורך במשאיות מסוג זה, שעיקרו העלאת רמות הבטיחות, הנוחות למשתמש והיעילות במשימות אורבניות. מיקום הקבינה הנמוך בשילוב שטח השמשות הגדול יחסית מתיימרים להעניק למפעיל שדה ראיה מעולה סביב, יחד עם קרבה לכביש ולמדרכה. משאיות אלו מיועדות לשימוש במשימות חלוקה, פינוי אשפה וכבסיס לשימוש מיוחד דוגמת מגזרי הבניין, המוניציפלי וכיו"ב.

משאית סקניה L 320 6x2 עם היגוי אחורי

משאית סקניה L 320 6×2 עם היגוי אחורי

החידוש המרכזי במשאיות החדשות מסדרה L המונמכת מתמקד מן הסתם בקבינה; זו ממוקמת נמוך משמעותית מקבינות סטנדרטיות בסדרות עירוניות וותיקות יותר של סקניה, עם גובה רצפה של 93 ס"מ בלבד, כאשר גובה זה מצטמק באופן אוטומטי עם משיכת בלם היד ב-13 ס"מ נוספים, לכדי 80 ס"מ; ממערכת הידראולית אוטומטית מורידה את הקבינה כאמור, במטרה להקל את הכניסה והיציאה עוד יותר. ההיצע כולל 3 קבינות שונות לבחירה, כאשר כולן מוצעות עם אותו גובה רצפה (כולל אופציית ההורדה), אך הן שונות בגובה הגג.

סקניה סדרה L - שלוש קבינות לבחירה

סקניה סדרה L – שלוש קבינות לבחירה

קבינה סטנדרטית מוצעת עבור רוב השימושים בעיר, והיא מתיימרת לשלב בין גובה כולל נמוך יחסית של הקבינה, יחד עם גובה פנימי נוח ומרווח לרוב המשימות. קבינה מונמכת כוללת גג שטוח יותר, למשימות וייעודים בהם הגובה הכולל (או גובה הקבינה) הנם מכריעים. האופציה השלישית היא קבינה מוגבהת, המציעה לנהג מרווח ראש נדיב במיוחד, למי שמבקש את תנאי העבודה הנוחים ביותר, ואופי המשימות מאפשר זאת. אופציה נוספת אותה ניתן לקבל עם המשאיות החדשות מכונה City Safe Window כאשר מדובר למעשה בדלתו שונות, בהן מותקנת שמשה נוספת בחלקה התחתון של דלת הנוסעת, לטובת שיפור שדה הראיה של הנהג לצד הימני של הרכב למטה, בפרט לכיוון המדרכה.

משאית סקניה סדרה L

משאית סקניה סדרה L

כאמור, במקביל להשקת סדרה L-series low-entry החדשה מושק גם מנוע חדש שעורך את הופעת הבכורה שלו בדגמי הסדרה. המנוע החדש מכונה DC07 ונפחו כאמור 6.7 ליטר, המחולקים על פני 6 בוכנות. המנוע מוצע בשלב זה בשלוש רמות הספק: 220, 250 ו-280 כ"ס. מנוע זה מצטרף אל מנוע 9.0 ליטר וותיק יותר, המציע בסדרה זו 280, 320 או 360 כ"ס.